اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

اعتکاف چشمه‌‌ای از عبادت حج است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: اعتکاف، چشمه‌ای از عبادت حج است که چشم‌انداز مناسک و آداب حج در معتکف دیده می‌شود.

اعتکاف چشمه‌‌ای از عبادت حج است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین چهارشنبه شب در مراسم وداع با اعتکاف در مسجد جامع بشرویه اظهار داشت: اعتکاف، عبادت بندگی خدا و فرصتی برای خلوت و راز و نیاز با خداست که انسان به شناخت و معرفت دست می‌یابد.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از منزل و زندگی در مسجد با قصد قربت و نیت خالص، هم بر خود معتکف و هم بر دیگران تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه چشم‌انداز مناسک حج در اعتکاف دیده می‌شود، افزود: همانگونه که محرم تا هنگام طواف نمی‌تواند از اعمال حج و احرام تعدی کند معتکف نیز با حضور در مسجد و ادای آداب اعتکاف، حق خروج از منزل جز در موقع ضرورت را ندارد.

وی تصریح کرد: دریای بیکران رحمت حق در اعتکاف با نفس‌های قدسی معتکفان و مناجات‌ها و راز و نیازها آمیخته شده و سبب نزول برکات بر منطقه و توفیقات خداوند بر تمام مردم می‌شود.

شمس‌الدین با اشاره به مناسبت تغییر قبله مسلمانان از بیت‌المقدس به مکه افزود: اولین قبله مسلمانان در سال دوم هجری به فرمان خداوند بر پیغمبر اکرم (ص) تغییر کرد و یهودی‌ها با مهاجرت به فلسطین ادعای وطن و به دستگیری سرزمین اجدادی کردند.

وی عنوان کرد: امروز بیت‌المقدس اسیر ظلم کفار و صهیونیست‌ها شده و امت اسلامی سال‌هاست که برای به دست آوردن قدس شریف با صهیونیست‌های غاصب می‌جنگد.

امام جمعه بشرویه خاطرنشان کرد: اعرابی که با اسرائیل سازش و همکاری کرده اینک چوب همکاری را در بیداری اسلامی می‌خورند که نمونه آن سرنوشت حسنی مبارک دیکتاتور مصر است که در جریان صلح با اسرائیل حقوق مسلمانان را زیر پا گذاشت و اینک خود بدون حامی و پشتیبان در کنج زندان در انتظار اجرای حکم است.

شمس‌الدین انقلاب اسلامی ایران را الگویی از اسلام نبوی دانست و افزود: حضرت زینب (س) با روشنگری درباره حکومت یزید در دوران اسارت در بیدارگری مردم نقش موثری داشت و با خطابه‌ها و سخنرانی در جمع مردم، حکومت یزید را سرنگون کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول