اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

اعتکاف وسیله‌ سعادتمندی انسان است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از اعتکاف به عنوان وسیله و ابزاری برای هدایت و گرایش انسان به راه تعالی و سعادتمندی یاد کرد.

اعتکاف وسیله‌ سعادتمندی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در جمع معتکفان شهرستان نهبندان ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: حرکت و کار حضرت زینب (س) در قیام کربلا مهم‌تر و با ارزش‌تر از سایر یاران باوفای امام حسین (ع) بود چراکه ایشان با سخنرانی‌ها و افشاگری‌های خودشان و اشاعه و بازگوی پیام‌های نهضت امام حسین (ع) سبب ترویج نهضت عاشورا و اهداف قیام کربلا شد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) نقش و جایگاه زن در جهان اسلام را به خوبی به تصویر کشیده است، تصریح کرد: استقامت، صبر، شکیبایی، بردباری و ولایت‌مداری از برجسته‌ترین شاخص‌های این بانوی بزرگ جهان اسلام به شمار می‌رود.

فرماندار نهبندان در ادامه خطاب به معتکفان افزود: معتکفان با روزه‌داری، تلاوت آیات وحی، راز و نیاز و نیایش در حقیقت برای خودسازی و تقویت باورهای دینی وارد این فضا و مراسم معنوی شدند.

شرافتی گفت: معتکفان با ورود و شرکت در مراسم اعتکاف به مدت سه روز در واقع برای دل و پاکی قلوب خویش آمدند و با انجام اعمال معنوی و دینی سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم می‌زنند.

وی از اعتکاف به عنوان وسیله و ابزاری برای هدایت و گرایش انسان به راه تعالی و سعادتمندی یاد کرد و اظهار داشت: اعتکاف همانند دژ مستحکمی است که انسان برای در امان ماندن از گزند وسواس شیطانی و توطئه‌های دشمن می‌تواند به آن پناه برده و مصون باشد.

فرماندار نهبندان یادآور شد: در مراسم اعتکاف انسان به نوای دلنشین قرآن و پیام‌های الهی گوش فرا می‌دهد و این مهم خود انگیزه و همت فرد را برای انجام امورات خیر و الهی بیشتر می‌کند.

شرافتی تصریح کرد: اعتکاف سبب پایداری و مستحکم شدن باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور و حداکثری جوانان در مراسم اعتکاف شهرستان نهبندان افزود: اکثریت جمعیت معتکفان این شهرستان و دیگر نقاط کشور در مراسم اعتکاف را نسل جوان تشکیل می‌دهد که این خود نشانه میل و گرایش جوانان به سمت امورات معنوی و مذهبی است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول