اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب

شب شعر "در رثای خورشید" در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و به مناسبت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شب شعر "در رثای خورشید" در گچساران برگزار شد.

شب شعر "در رثای خورشید" در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در مراسم شب شعر رثای خورشید که شب گذشته به مناسبت ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) در سالن اجتماعات هلال احمر گچساران برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل حقیقتی بزرگ و استثنایی در تاریخ معاصر بوده که یاد و خاطر ایشان هیچ‌گاه از ذهن آزادیخواهان، مظلومان و مسلمانان جهان پاک نمی‌شود.

* افزایش تولید آثار هنری مناسبتی در گچساران

سید زمان علیپور با اشاره به لزوم و ضرورت تقویت اشعار مناسبتی در راستای حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلابی اسلامی بیان داشت: اشعار و آثار هنری مناسبتی در گذشته در گچساران رونق و جایگاه خاصی نداشت.

وی افزود: در این دوره بیش از 30 اثر از اشعار مناسبتی به دبیرخانه اداره ارشاد اسلامی گچساران ارسال شده است.

علیپور با اظهار رضایت از احیای اشعار مناسبتی در گچساران تصریح کرد: حمایت از ایجاد و تقویت برگزاری مراسم‌های فرهنگی مانند شب شعر و نیز هدایت و خط‌دهی هنرمندان و نیروهای ارزشی در زمینه گسترش کارهای مناسبتی از وظایف مهم و از اولویت‌های اداره ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: امیدواریم که تولید آثار مناسبتی هنرمندان و شاعران گچسارانی مقطعی نبوده و ادامه پیدا کند تا هنرمندان و شاعران با قلم و قدم خود آرمان‌ها، ارزش‌ها و خدمات نظام  اسلامی را به تصویر بکشند.

به گزارش فارس، در آیین شب شعر "در رثای خورشید" افزون بر 25 اثر از هنرمندان گچسارانی با موضوع امام راحل اجرا شد که از این تعداد به 15 اثر برگزیده لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

از 16 اثر برگزیده این شب شعر 14 اثر متعلق به آقایان بوده و دو اثر دیگر را نیز بانوان به خود اختصاص دادند.

* حضور مسئولان در شب شعر سبب دلگرمی شاعران می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن و ایجاد انگیزه و دلگرمی در هنرمندان و شاعران گچسارانی با ارسال دعوت‌نامه و پیامک از همه مسئولان گچسارانی دعوت به عمل آمد.

علیپور با گلایه از عدم حضور مسئولان در شب شعر "در رثای خورشید" با موضوع امام راحل از مسئولان خواست تا در زمینه حضور در اینگونه مراسم‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول