اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح فردا صورت می‌گیرد

برگزاری آزمون تربیت کارگردانی و نویسندگی در شیراز

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس گفت: آزمون تربیت کارگردانی و نویسندگی فردا جمعه در مجتمع شلمچه شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون تربیت کارگردانی و نویسندگی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک تربیت و پرورش از مهم‌ترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی برای پیشبرد ماموریت‌ها و اهداف متعالی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس توجه به آموزش و پرورش هنرمندان را بسیار لازم دانست و ادامه داد: غفلت و بی‌توجهی به آموزش خساراتی را به دنبال دارد که در عرصه هنر این زیان‌ها صد چندان می‌شود.‌

حسنی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور موضوع تربیت کارگردان و نویسنده در هنر نمایش و فیلم اعم از فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری و در هشت نقطه کشور برگزار می‌شود که طی آن افراد پس از آزمون کتبی باید در مصاحبه حضوری نیز حضور یابند.

وی افزود: اگر افراد شرکت کننده در شیراز موفق به گذراندن این دو مرحله شوند می‌توانیم با کمک سازمان بسیج هنرمندان کشور در شیراز دوره را برگزار کنیم و در غیر این صورت افراد پذیرفته شده در آزمون ورودی این دوره باید در استان‌های مجاور مشخص شده از جمله یزد، کرمان و ... دوره را بگذرانند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس بیان داشت: این دوره آموزشی چهار ساله و در هشت ترم برگزار می‌شود که در هر ترم علاوه بر ارائه بحث‌های تئوری، دانشجویان نیز موظفند کار عملی را در همان زمینه ارائه دهند.

حسنی گفت: این دوره‌های آموزش به صورت حضوری، غیرحضوری و عملی در قالب پروژه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دوره آموزشی کارگردانی و نویسندگی ابراز امیدواری کرد و ابراز داشت: امید است با موفقیت این طرح بتوانیم امثال شهید آوینی‌ها را به جامعه هنری معرفی و عرضه کنیم و بیش از پیش شاهد رشد و رونق هنر دینی و اعتلای آن در جامعه باشیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس با اشاره به آمار شرکت کنندگان بیان کرد: از مجموع شرکت کنندگان در این دوره آموزشی 40 نفر برادر و 29 نفر خواهر هستند که 27 نفر در دوره نویسندگی و 42 نفر در کارگردانی شرکت می‌کنند.

حسنی اضافه کرد: بیشترین شرکت کنندگان مربوط به شهر شیراز است و بقیه از شهرستان‌های کوار، داراب، مرودشت، پاسارگاد، جهرم، اقلید، نورآباد و لارستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره آموزشی نویسندگی و کارگردانی به دنبال آموزش، تربیت و توانمندسازی هنرمندان بسیجی فعال، پاسخ‌گویی به بخشی از نیازهای هنری جامعه از طریق تولیدات هنری مناسب، حضور موثر نیروهای متهعد و بسیجی در عرصه‌های هنری، توجه به هنرمندان بسیجی در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور و تلاش برای رشد و ارتقای آن‌ها در حوزه نویسندگی و کارگردانی هستیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس ابراز داشت: اگر این دوره آموزشی در شیراز برگزار می‌شد آمار شرکت کنندگان بسیار بیشتر و بهتر بود چرا که بسیاری از علاقمندان به حضور در این دوره به دلیل مشکلاتی از جمله عدم توانایی مسافرت، خروج از استان، مشکلات زندگی، تاهل و ... قادر به شرکت در دوره آموزشی نویسندگی و کارگردانی نشدند.

وی در ادامه اظهار داشت: با تمام این توصیفات اگر پذیرفته شدگان در شیراز به حد نصاب برسند با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کشور این دوره را در شیراز برگزار می‌کنیم. 

حسنی در پایان گفت: نتایج این دوره آموزشی در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق روزنامه جوان و سیستم پیامکی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول