اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری رشت خبر داد

افتتاح تقاطع غیرهمسطح باستانی‌شعار رشت در سال جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری رشت از افتتاح تقاطع غیرهمسطح باستانی‌شعار گلسار این شهر در آذر امسال خبر داد.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح باستانی‌شعار رشت در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی خدمت‌بین‌دانا ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه هفته آینده هر دو لاین خیابان صیقلان به تختی این شهر بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: اکنون یک لاین این خیابان مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است و لاین دیگر پارکینگ خودروها شده است که با توجه به تاکید رئیس شورا، هفته آینده هر دو لاین بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تقاطع غیرهمسطح باستانی شعار یادآور شد: این پل به سرعت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود زودتر از موعد مقرر و در آذر امسال به بهره‌برداری برسد.

این مسئول، افزود: کارگروه درآمدی در شهرداری رشت تشکیل شده و پرسنل این کارگروه به دنبال مطالبات شهرداری و اجرای احکام کمیسیون ماده 100 هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور بر عملکرد شرکت آبفای گیلان انتقاد کرد و گفت: هفته گذشته مدیرعامل شرکت آبفا اعلام کرده که پروژه بانک جهانی بسته شده است اما مردم هنوز منتظر هستند بدانند این پروژه به کجا رسیده و چرا با وجود دریافت اعتبارات جهانی تصفیه خانه آن در پیربازار رشت رها شده است.

محمد محمودیان ادامه داد: این پروژه در هاله‌ای از ابهام باقی‌ مانده و هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات ناشی از عدم اجرای درست این پروژه نیست.

وی از استاندار گیلان خواست با تشکیل کارگروهی در این زمینه، مشکلات و موانع را بررسی کرده و رودخانه‌های رشت را از آلودگی نجات دهد.

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور، با بیان اینکه پروژه بانک جهانی توجیه فنی نداشت، اظهار کرد: اگر در حاشیه رودخانه نیز اگوهای عمیق کارگذاشته می‌شد این مشکل قابل حل بود.

موسی ناصح، به افزایش پارکبان در شهر رشت انتقاد کرد و افزود: شهرداری وظیفه دارد با احداث پارکینگ مشکلات شهر را برطرف کند.

وی اضافه کرد: در مرکز شهر و میدان شهرداری رشت نیروهای انتظامی شهروندان و مسافران ناآشنا به مسیر را جریمه می‌کنند و این موضوع در مسیر سعدی به شهرداری رشت نیز بارزتر است و به دلیل عدم دید تابلوهای عبور ممنوع و عدم وجود پارکینگ، گردشگران ناآشنا به معابر فرعی دچار مشکل می‌شوند‌

نایب رئیس شورا نیز در جلسه مذکور، با اشاره به پروژه تفکیک آب‌های سطحی گفت: مدیرعامل شرکت آبفا سال گذشته اعلام کرده بود که تا پایان سال 90، 20 درصد پروژه بانک جهانی به اتمام می‌رسد اما در جلسه شورای اداری شهرستان رشت و با حضور استاندار و نمایندگان این وعده موکول به هفته دولت شد که امیدواریم در آن زمان محقق شود.

محمدحسن عاقل‌منش افزود: شرکت آب و فاضلاب با گذشت تغییر سه مدیر تاکنون گزارش درستی از عملکرد این پروژه ارائه نداده است و معلوم نیست با پایان یافتن زمان اعلام شده از سوی بانک جهانی، این پروژه با کدام اعتبار قرار است به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه شهر رشت در این راستا بیش از همه متضرر شده است، خاطرنشان کرد: بنده از نمایندگان استان در مجلس و استاندار استدعا دارم در راستای احقاق حقوق مردم گام‌های اساسی برداشته شود و اعلام کنند پروژه بانک جهانی سرانجام در چه مسیری هدایت می‌شود و مشکلات پیش رو به رئیس جمهور نیز گزارش شود تا با پایان یافتن دوره دولت دهم، این پروژه نیز به سرانجام برسد به گونه‌ای که در شٱن و منزلت مردم شهر رشت باشد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول