اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

اجرای عدالت، اضطراب را در جامعه از بین می‌برد‌

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: در سیاست‌های امروز قوه قضائیه، نگاه این است که حوزه علمیه نیاز نیروی انسانی و منابع انسانی آن را تامین کرده و نیروهایی با دانش بالا و تهذیب نفس معرفی کند.

اجرای عدالت، اضطراب را در جامعه از بین می‌برد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی قوه قضائیه که در سالن اجتماعات مرکز آموزش قضات روحانی قم برگزار شد اظهار داشت: آغاز به کار کسوت قضا کاری بسیار خطیر، وظیفه‌ای سنگین و شأنی از شئون ممتازین انبیای الهی است.

وی افزود: در این جایگاه باید از خداوند استمداد طلبید چرا که همواره به هدایت‌های او نیازمندیم و اگر در هر پرونده‌ای که با آن مواجه می‌شویم عنایت او نباشد، دانش ما و آشنایی با قوانین و مقررات برای یافتن حق کافی نیست.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: یافتن حقیقت تنها با ابزار دانش امکانپذیر نیست حتما تقوای الهی به احسن وجه باید داشت و حکمی داد که سکون بدهد و آرامش را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

وی قضات را به کوه‌هایی تشبیه کرد که اضطراب را در جامعه از بین می‌برند و ابراز داشت: اجرای عدالت اضطراب را در جامعه از بین برده و آرامش را حفظ می‌کند و قضات عادل صخره‌های توانمندی هستند که مایه‌های اجتماعی و آنچه در جامعه وجود دارد را تبدیل به آرامش می‌کند.

رئیسی خاطر نشان کرد: عدالت در وجود قاضی باید ملکه شود و این نیازمند مراقبت، تمرین و توجه علی‌الدوام به منشأ قدرت، حق مطلق و جایگاه رفیعی است که متعلق به طبقه ممتاز اوصیای الهی است.

وی اظهار داشت: اگر در نبرد بین عقل و هوی عقل را پیروز نکنیم امکان ندارد به قضاوت عادلانه برسیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید نیروهای توانمند به دستگاه قضایی معرفی کند گفت: در سیاست‌های امروز قوه قضائیه، نگاه آن است که حوزه علمیه نیاز نیروی انسانی و منابع انسانی ما را تامین کند.

وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها و حوزه انتظار داریم نیروهای ارزشمندی که از دانش خوب و تهذیب نفس برخوردار هستند را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رئیسی با اشاره به الگوگیری کشورهای درگیر بیداری اسلامی از ایران گفت: برای نشان دادن قضای اسلامی به جهان باید این مشکلات برطرف شود تا به طراز قضای اسلامی نزدیک شویم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: طلاب باید دانش خود را افزایش دهند و همواره به روز باشند.

رئیسی تصریح کرد: سنگ زیربنای اندیشه امام این است که عالم محضر خداست پس ما باید در همه کارها، عالم را در محضر خدا ببینیم.

وی عنوان کرد: تحلیف یک امر، میثاق و پیمان با قرآن و ائمه(ع) است و یک مسئله تشریفاتی نیست به همین دلیل باید پایبند سوگند خود باشید.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول