اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل انجام می‌شود

نظارت بر خرید گندم توسط فارغ‌التحصیلان کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل برای نظارت بر امر خرید گندم از ظرفیت فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استفاده می‌کند.

نظارت بر خرید گندم توسط فارغ‌التحصیلان کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی عصر امروز در نشست مسئولان و مباشران خرید گندم در اردبیل اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برای تخصصی کردن موضوع و نظارت بهینه در امر خرید گندم از کشاورزان این کار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه 20 ناظر با مدرک کارشناس کشاورزی در مراکز خرید استان اعم از سیلوها و کمیسیون کارخانجات و مباشران تعاون روستایی از طریق شرکت پیمانکار با قرارداد فصلی فقط برای سال‌جاری بدون ایجاد اولویت استخدام، به کارگیری می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در استان اردبیل اجرا می‌شود و هدف از این طرح ارتقای سطح کیفیت خرید گندم استان است.

کریمی اضافه کرد: این افراد با هماهنگی ناظران فنی و کارشناسان آزمایشگاه زیر نظر حراست این شرکت بر خرید امسال نظارت کامل خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: کار خرید گندم از روز گذشته در شهرستان بیله‌سوار آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم با همکاری خوب مباشران بتوانیم کار خرید گندم به شکل تضمینی و با پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده به کشاورزان و زارعان را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به نزولات جوی اخیر، وضعیت زراعت گندم استان اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد.

عادل عبدایمانی ادامه داد: بیش از 375 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان 290 هزار هکتار دیم و 85 هزار هکتار نیز آبی است.

وی از برداشت 660 هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: امسال با موافقت دولت نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در هر کیلو 250 ریال افزایش یافته و به چهار هزار و 200 ریال رسیده است.

عبدایمانی همچنین به اهمیت توسعه متنوع بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغات، شیلات، زنبورداری و... اشاره کرد و افزود: با اختصاص اعتبار و تسهیلات یک‌هزار و 850 میلیارد ریالی متقاضیان می‌توانند به صورت فردی و تعاونی از تسهیلات 30 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، همزمان با برداشت محصول در شهرستان بیله‌سوار رئیس اداره تعاون روستایی این شهرستان از خرید تضمینی گندم کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: کار برداشت گندم آبی و دیم در سطح 90 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز بیله‌سوار آغاز شد.

صمد بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در هر هکتار به طور متوسط 2.5 تن گندم برداشت می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 200 هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

وی اضافه کرد: برای خرید گندم کشاورزان 9 مرکز خرید گندم و دو مرکز ترانزیت برقرار شده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول