اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

فرهنگ تالیف کتاب جایگزین ترجمه شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: فرهنگ تالیف کتاب باید در جامعه جایگزین فرهنگ ترجمه شود.

فرهنگ تالیف کتاب جایگزین ترجمه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقی علیزاده خطیبانی عصر امروز در نشست تخصصی «کتابخوانی از منظر پرورش تفکر» در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر با تاکید بر پرورش تفکر دانش‌آموزان در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری کشور به لحاظ فرهنگی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا افزود: باید تلاش کنیم تا جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی ایران ارتقا داده شود به طوریکه فرهنگ تالیف کتاب را جایگزین فرهنگ ترجمه کنیم.

این مسئول، نقش مربیان را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کودکان با استعداد موثر دانست و بیان کرد: مربیان کانون در مراکز فرهنگی هنری در ترویج این فرهنگ تقش تاثیرگذاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی یکی از برنامه‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بر پرورش تفکر در مقطع ششم ابتدایی تاکید شده است و همه باید برای اجرای دقیق این طرح همکاری داشته باشند.

علیزاده خطیبانی، برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را موثر دانست.

وی از آغاز جشن طرح ترویج کتابخوانی و دوستی با کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شفت خبر داد و گفت: از کتاب‌های موجود در این مرکز «بن رهایی» تهیه شده که هر یک از کودکان عضو این مرکز مسئولیت معرفی کتاب را به دیگر اعضای آن در سطح شهر برعهده دارند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، ادامه داد: در طرح ترویج کتابخوانی هر یک از اعضا علاوه بر رقابت در کتابخوانی با معرفی کتاب‌ها و فروش آنها به دوستان خود به ترویج کتابخوانی در این شهرستان کمک می‌کنند.

در نشست تخصصی کتابخوانی از منظر پرورش تفکر 40 نفر از مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز مختلف گیلان حضور داشتند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول