اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:

جذب اعتبارات در خراسان جنوبی مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب اعتبارات در خراسان جنوبی مطلوب نبوده و مسئولان باید با دقت و سرعت عمل بیشتری در جذب و هزینه‌کرد درست اعتبارات اقدام کنند.

جذب اعتبارات در خراسان جنوبی مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم روستای چک از توابع بخش مرکزی درمیان تصریح کرد: اقدامات و خدمات بسیار خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در دولت‌های نهم و دهم به مردم ایران به ویژه محرومین مرز‌نشین درمیانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده لازم ولی کافی نیست، اظهار داشت: خدمت به مردم ولایی این خطه از میهن اسلامی توفیق و منتی است که خداوند بر دوش مسئولان نهاده و در این عرصه کسی موفق‌تر خواهد بود که بیشتر برای مردم وقت گذاشته و عالمانه و آگاهانه قدم بردارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هدف از نخستین سفر خود به درمیان را دیدار با مردم مرزنشین شهرستان به ویژه مردم روستاهای چک، تخویچ، نوغاب هندوالان، نوزاد و بورنگ دانست و ادامه داد: تداوم اقتدار فرهنگی و سیاسی نظام در گرو نمونه‌سازی اقتصاد پویا و خلاق است.

فرماندار درمیان نیز در این مراسم از روستاها به عنوان منابع ارزشمند تولید یاد کرد و اظهار داشت: حرکت و اجرای طرح‌های روستایی باید عالمانه و متناسب با محیط و فرهنگ روستاها و روستائیان اجرا شود تا به واسطه امکانات به روستاییان به تولید و فرهنگ روستاها لطمه نزنیم.

رجبعلی براتی با بیان اینکه مدل الگوی شهری هرگز در روستاها جواب نمی‌دهد، ضمن انتقاد شدید از برخی دستگاه‌های اجرایی و عدم توجه آنان به نیازهای روستاییان ادامه داد: کمبود آب و عدم استفاده بهینه از منابع آبی عمده‌ترین مشکل کشاورزی در درمیان است.

وی با اشاره به اجرای اجرای عملیات تسطیح و یکپارچه‌سازی 231 هکتار از اراضی سنتی با اعتبار 336 میلیون تومان در سال جاری ادامه داد: 53 هکتار از این اراضی در هفته جهاد کشاورزی آماده بهره‌برداری شده و برای بهره‌برداری مابقی این طرح مبلغ 422 میلیون اعتبار دیگر مورد نیاز می‌باشد.

وی احداث 12 استخر دو منظوره با حجم 2 هزار و 134 متر مکعب آب را از دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی شهرستان در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی مجتمع پرواربندی یک هزار رأسی شهر قهستان با اعتبار 120 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از آن برای 15 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار درمیان از اجرای 21 طرح هادی در روستاهای شهرستان با اعتبار یک میلیارد و 218 میلیون و 600 هزار تومان خبر داد و افزود: برای اجرای طرح هادی در 94 روستای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان قریب 13 میلیارد تومان مورد نیاز است.

براتی احداث خانه عالم و اجرای 4 طرح آبیاری قطره‌ای به وسعت 102 هکتار را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش مرکزی شهرستان برشمرد و افزود: در سال گذشته 182 طرح اشتغالزایی با اعتبار 700 میلیون تومان از سوی کمیته امداد شهرستان اجرا شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول