اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

دانشگاه‌های کشور باید اسلامی شوند

خبرگزاری فارس: استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه متاسفانه بنیان اسلامی دانشگاه‌ها سست شده است، گفت: دانشگاه‌های کشور باید اسلامی شوند.

دانشگاه‌های کشور باید اسلامی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به 23 خردادماه، سالروز تشکیل شورای فرهنگی انقلاب اظهار داشت: در اوایل انقلاب، دانشگاه‌ها به هم ریخته بود و گروهک‌های مختلف هر کدام در دانشگاه حزب و گروهی تشکیل داده بودند و علیه اسلام و انقلاب فعالیت می‌کردند.

وی افزود: در آن زمان دانشگاه‌ها محیطی امن برای جنگ علیه انقلاب و اسلام بود به همین دلیل نیز امام خمینی (ره) دستور به تعطیلی دانشگاه‌ها را دادند.

ناصری تاکید کرد: امام همواره می‌فرمودند که «ما دانشگاهی می‌خواهیم که اسلامی باشد و جوانان ما در آنجا اصلاح شوند».

وی یادآور شد: امام تاکید داشتند که دانشگاه‌ها تنها نباید محل تدریس علوم انسانی باشند بلکه باید تلاش شود وابستگی این مراکز به شرق و غرب از بین برود و از آن انسان‌های متفکر بیرون بیاید.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه اسلامی باشد و در آن تعهد وجود داشته باشد، افرادی که از این مراکز بیرون می‌آیند می‌توانند کشور و مردم را به سعادت برسانند.

* اجرای فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها مهم‌ترین دغدغه امام بود

ناصری با تاکید بر اینکه تمام هم و غم امام (ره) این بود که فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها برقرار شود، بیان کرد: متاسفانه اکنون در دانشگاه‌ها بنیان اسلامی سست شده است و دانشگاه‌ها چه دولتی و چه غیردولتی نباید خواسته‌ها و فرمایشات امام را فراموش کنند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز اعتقادشان در مورد فضای دانشگاه این است که اگر جوان لاابالی وارد دانشگاه شد، فضای دانشگاه باید به شکلی باشد که از این جوان انسانی با اعتقاد، متدین و متعهد بیرون بیاید.

* مسئولان در مورد جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها چاره‌اندیشی کنند

ناصری اظهار داشت: اکنون فصل تابستان نزدیک است، فرصت مناسبی فراهم شده که مسئولان دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی و تدبیر در مورد جداسازی پسران و دختران در دانشگاه‌ها و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر برنامه‌ریزی کنند.

ناصری ادامه داد: دانشگاه‌ها در مسائل علمی و پژوهشی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند اما در مورد مسائل دینی باید بیشتر برنامه‌ریزی شود تا دانشگاه‌های ما اسلامی شود.

وی اسلامی شدن دانشگاه ها را مهم‌ترین خواسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همچنین پدران و مادران متدین و نگران جامعه دانست.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی اظهار داشت: آیت‌الله مشکینی همراه امام (ره) و انسانی مخلص و مهذب بود و تلاش‌های بسیاری در نصب مقام معظم رهبری و تثبیت رهبری کرد.

* پایداری افرادی همچون آیت‌الله سعیدی منجر به پیروزی انقلاب شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت آیت‌الله سعیدی از علما و بزرگان کشور افزود: آیت‌الله سعیدی مبارزی شجاع بود که هم در دوران انقلاب و هم در حرکت‌های آزادی‌خواهانه ایران و کشورهای اسلامی سینه سپر می‌کرد و همیشه شیعه را یاری کرد و در این راه حتی از جان خود نیز دریغ نکرد.

ناصری با اشاره به مبارزات بی‌امان آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: این شهید مبارز در زندان قزل قلعه به شهادت رسید و همین پایداری‌ها و مقاومت‌ها بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رجب و اعمال این ماه اظهار داشت: بیش از نیمی از ماه رجب سپری شد و شایسته است مردم قدر ایام باقی‌مانده را بدانند و از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول