اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ حجاب صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در آبیک

خبرگزاری فارس: مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک از برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در روز دوشنبه 22 خرداد خبر داد.

برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در آبیک

علیرضا صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: مسابقه طراحی پوستر با عنوان حجاب و عفاف بین هنرمندان کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک برگزار شده که پیش‌بینی می‌شود تا امروز‌ 30 هنرمند 80 اثر خود را به این کانون ارسال کنند که 30 اثر برگزیده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه حجاب و عفاف عصر دوشنبه 22 خرداد د‌ر نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان آبیک افتتاح می‌شود.

این مسئول ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین بانوان جامعه را از اهداف اصلی برپایی نمایشگاه مذکور بیان کرد و افزود: در این نمایشگاه فرهنگ حجاب با نگاهی متفاوت و به دور از کلیشه‌ای بودن مقوله حجاب و اینکه حجاب مانع موفقیت نیست برای علاقه‌مندان به نمایش در می‌آید.

صالحی ادامه داد: حجاب و عفاف بیشترین نقش را در حفظ سلامت روحی و روانی جامعه دارد و از جامعه در برابر انحرافات فکری صیانت و سبب حفظ دین مردم می‌شود.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطر‌نشان کرد: در این نمایشگاه سعی شده حجاب به عنوان آرامش و امنیت زنان و دختران معرفی‌، نه اینکه محدودیت و مصونیت برای بانوان محسوب شود.

صالحی ادامه داد: آثار برگزیده نمایشگاه حجاب و عفاف در قالب بنر در سطح شهرستان آبیک نصب می‌شود.

وی عنوان کرد: در حاشیه این نمایشگاه، سیر تاریخی پوشش در ادیان، جهان و ایران از سه هزار سال پیش تا قرن 21 در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: از قرن 20 به بعد با آغاز جنگ جهانی دوم به دلیل کمبود پارچه، انگلیسی‌ها کوتاه شدن شلوارها و دامن‌ها را مطرح کردند که منجر به ترویج بدحجابی شد و در بسیاری از کشورها به ویژه در کشور ما نیز رضاخان رویه بدحجابی و کشف حجاب زنان را در پیش گرفت.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اذعان کرد: وب‌گردی هنرمندان به صورت کاریکاتور حجاب، لوازم آرایشی، فیس‌بوک و حجاب باطنی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه حجاب و عفاف است.

صالحی تصریح کرد: برای مدعوینی که در روز افتتاح نمایشگاه حضور خواهند داشت، کلیپی با موضوع حجاب پخش و به هنرمندان برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه حجاب و عفاف از روز دوشنبه 22 خرداد به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 14 الی 19برای بازدید علاقه‌مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران این شهرستان دایر است.

این مسئول اضافه کرد: نمایشگاه سیر تاریخی پوشش در ادیان، جهان و ایران نیز از روز دوشنبه 22 خرداد به مدت یک‌ماه در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 14 الی 19 برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

صالحی با اشاره به پر هزینه‌ بودن کار فرهنگی تأکید کرد: با حمایت مادی مسئولان و اختصاص بودجه مناسب، آمادگی داریم نمایشگاه حجاب و عفاف را در بوستان شهید رجایی، پارک مادر و پارک شهرک قدس برپا کنیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول