اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در 11 پایگاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از امروز طرح ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در قالب 11 پایگاه ثابت و سیار آغاز می‌شود.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در 11 پایگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در نشست با خبرنگاران در تشریح جزئیات اجرای این طرح اظهار داشت: 11 پایگاه ثابت و سیار که هشت مورد آنها به شکل ثابت و سه مورد سیار است در شهرهای مختلف استان پذیرای نوآموزان است که به همراه خانواده برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های ثابت در شهرهای اردبیل به تعداد چهار مورد در مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال برپا شده است، افزود: در سایر مناطق، شهرها و بخش‌ها سه پایگاه سیار به خانواده‌ها و نوآموزان خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل بیان داشت: از امروز این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و کلیه نوآموزان بدو ورود به دبستان باید در این طرح شرکت کرده و مورد سنجش و ارزیابی جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

این مسئول با پیش‌بینی اینکه 18 هزار و 500 دانش‌آموز اول ابتدایی در این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند، افزود: این ارزیابی‌ها در دو مرحله اولیه و تخصصی انجام می‌شود.

محمودزاده با برشمردن ابعاد این سنجش گفت: دانش‌آموزان بدو ورود به مقطع ابتدایی از لحاظ قد، وزن، دهان و دندان، بینایی و شنوایی آمادگی تحصیلی معاینات بالینی مورد ارزیابی و سنجش واقعی قرار می‌گیرند تا در یک غربالگری مشکلات و معایب مورد اصلاح قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل به خانواده‌ها و نوآموزان توصیه کرد با همراه داشتن اصل کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، اصل شناسنامه و پرداخت مبلغ 6 هزار و 500 تومان برای گذراندن مراحل مختلف طرح ملی سنجش به نزدیک‌ترین پایگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: در تکریم از اولیا و کاهش مراجعان اضافی نوبت‌بندی لازم در این زمینه انجام می‌شود تا از ازدحام بیشتر جمعیت مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها جلوگیری شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: والدین فرصت سه ماهه دارند تا در اجرای این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: خانواده‌هایی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند با ارزیابی آموزش و پرورش و در نظر گرفتن نیم‌ درصد ثبت نام در این طرح به صورت رایگان از پرداخت مبلغ اولیه این طرح معاف می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول