اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

نرخ بازگشت مددجویان حرفه آموخته به زندان ناچیز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان زندانی گفت: نرخ بازگشت به زندان در بین مددجویان حرفه آموخته کمتر از دو تا سه درصد است.

نرخ بازگشت مددجویان حرفه آموخته به زندان ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلام‌حسین اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح ندامتگاه نسوان اراک اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان به عنوان یکی از سیاست‌های سازمان زندان‌ها نقش بسیار مؤثری در عدم بازگشت مددجویان به زندان‌ها داشته به طوری که طبق آمار نرخ بازگشت به زندان در بین مددجویان حرفه آموخته دو تا سه درصد است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در کنار چرخه اصلاحی و تربیت مددجویان موجب کاهش زمینه ارتکاب به جرم توسط مجرمان شده است گفت: در حال حاضر نرخ بازگشت به زندان مددجویانی که مهارت آموزی نشده‌اند حدود 20 درصد است که این نشان‌دهنده اهمیت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه دین اسلام به تربیت و بازسازی شخصیت بزهکاران جامعه و خارج کردن آنها از گمراهی به سوی هدایت تاکید فراوانی دارد گفت: در این راستا هم‌اکنون 70 رشته حرفه‌آموزی در ندامتگاه‌های سطح کشور با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای به مددجویان آموزش داده می‌شود که با ارائه این آموزش‌ها مددجویان می‌توانند پس از خروج از زندان به راحتی مشغول کار شده و زندگی جدیدی را آغاز کنند.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر 255 ندامتگاه، اردوگاه مواد مخدر و کانون‌های اصلاح و تربیت در کشور با ارائه برنامه‌های غنی فرهنگی و حرفه‌آموزی در تربیت و اصلاح مددجویان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول