اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کلاله:

کلاله دارای مرغوب‌ترین خاک برای پرورش زیتون است

خبرگزاری فارس: فرماندار کلاله گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان، خاک شهرستان کلاله از مرغوب‌ترین خاک‎ها برای پرورش زیتون است.

کلاله دارای مرغوب‌ترین خاک برای پرورش زیتون است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله نوراللهی صبح امروز در نهمین جلسه کارگروه بخش توسعه کشاورزی اظهار داشت: برای احداث کارخانه زیتون در کلاله یک سرمایه‎گذار اعلام آمادگی کرده که اگر 100 هکتار زمین در اختیار وی قرار بگیرد زمینه اشتغالزایی 200 نفر فراهم می‌شود.

وی با ارائه پیشنهاداتی خواستار مشخص شدن سهمیه عرصه‎های قابل واگذاری از سوی منابع طبیعی شد و تصریح کرد: ثبت در سامانه و محدودیت سنی از دیگر موضوعاتی است که اگر تنها در این قالب محصور شویم شاید به آن رشد و پیشرفتی که تحت عنوان "نهضت توسعه کشاورزی" از آن یاد می‎شود نرسیم.

فرماندار کلاله با بیان اینکه در جذب سرمایه‎گذار مشکلی وجود ندارد متذکر شد: بدنه اجرایی بخش کشاورزی خوب است اما اخذ مجوزهای اولیه برای سرمایه‎گذاران زمانبر بوده که لازم است در این زمینه اقدامات ویژه‎ای انجام شود.

نوراللهی به اولویت‎بندی شهرستان کلاله در ارائه طرح‎ها اشاره کرد و ابراز داشت: احداث و توسعه باغات زیتون، تولید، جمع‎آوری، فرآوری و بسته‎بندی گیاهان دارویی، توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی از طرح‎های تولیدات گیاهی است که به آن پرداخته شد.

وی در خصوص طرح‎های تولیدات دامی نیز گفت: احداث و توسعه گاوداری‎های شیری، توسعه مرغداری‎های تخم‌گذار، ایجاد مجتمع دامداری، توسعه پرورش زنبور عسل از دیگر برنامه‎های این شهرستان است.

فرماندار کلاله اضافه کرد: احداث کارخانه‎های روغن‎کشی و فرآورده‎های زیتون، بسته‎بندی و انجماد انواع حبوبات، سبزیجات، محصولات زراعی از اولویت‎های بخش صنایع کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی در شهرستان کلاله برگزار شده است عنوان کرد: تعداد 48 فقره پرونده‎های با تسهیلات 98 میلیارد ریال و تعداد 138 نفر اشتغالزایی در این ستاد به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول