اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره محیط زیست قیروکارزین خبر داد

تحویل 52 پرونده تخلف زیست‌محیطی به قوه قضاییه

خبرگزاری فارس: مسئول اداره محیط زیست قیروکارزین گفت: با عاملان تخریب محیط‌زیست به شدت برخورد می‌شود و در این راستا 52 پرونده تخلف محیط زیستی در قیروکارزین به مقام قضایی تحویل شده است.

تحویل 52 پرونده تخلف زیست‌محیطی به قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، نصیب‌الله فتحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری بی‌رویه و بدون حساب و کتاب انسان از طبیعت و مواهب خدادادی امروز از هر دوره دیگر آشکارتر و آسیب آن برای بشریت و زندگی او جدی‌تر است.

وی افزود: تنها اداره محیط زیست مسئولیتی در این زمینه ندارد بلکه این عموم مردم هستند که مؤلفه‌های ارزشمند این حوزه را حراست و با دقت نظر بیشتر باید به گونه‌ای حرکت کنند تا کمترین آسیب و تخریب متوجه محیط زیست شود.

مسئول اداره محیط زیست قیروکارزین با اشاره به فعالیت‌های این اداره در برخورد با تخلفات محیط زیستی بیان داشت: شکارچیان متخلف که با هشت سلاح غیرمجاز ساچمه‌زنی و همچنین با 21 سلاح مجاز اقدام به شکار پرندگان و پستانداران در حیات وحش این شهرستان کرده بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فتحی ادامه داد: کبک، تیهو، بلدرچین، دراج و پرندگان شکاری مانند دلیجه، سارگپه، عقاب و سایر پرندگان بومی و مهاجر و پستاندارانی از قبیل قوچ، کل و بز از جمله پرندگان و حیواناتی هستند که با تهدید شکارچیان در قیروکارزین روبه‌رو شده‌اند.

این مقام مسئول در مورد صید غیرمجاز از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین نیز ابراز داشت: 16 پرونده تخلف صید غیرمجاز در سال گذشته و 10 پرونده نیز در سال 91 تشکیل شده و در حمایت از مددجویان زیرپوشش اداره بهزیستی قیروکارزین ماهی‌های ضبط  شده به این اداره تحویل شد.

فتحی از برگزاری کلاس‌های ماهی‌گیری با همکاری همیاران محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: صدور 120 مورد صید ماهی با قلاب در دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین و صدور 16 صید ماهی با تور عرضی در این راستا صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: در زمینه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست تابلوهایی با شعارهای زیست محیطی در نقاط مختلف این شهرستان نصب شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول