اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای نامگذاری سال 91

کتاب «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب راهنما ویژه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب راهنما ویژه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» با محورهای متنوعی مانند آیات، روایات و سیره معصومین(ع)، سخن بزرگان، محوریابی و جملات قصار تدوین شده است.

این کتاب از 16 فصل اصلی تشکیل شده که دلایل و زمینه‌های اعلام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، آیات، احادیث، کار و تولید در سیره پیامبران، سیره عملی چهارده معصوم، سخنان امام، سخنان رهبر معظم انقلاب، سخن بزرگان، ضرب‌المثل‌ها، پیام کوتاه و جملات قصار درباره کار و تولید از جمله فصل‌های این کتاب است.

در مقدمه این کتاب خاطر نشان شده است: توجه به نیازهای متفاوت برنامه‌سازی، ایجاد تنوع در راهکارهای پژوهشی، ایجاد فرصت برای کاربرد یافته‌ها در امر برنامه‌سازی، ارائه مجموعه مدون درباره موضوع مورد نظر و نیز پاسخگویی به برخی نیازهای اطلاعاتی با ارائه محتوا و مفاهیم و اطلاعات مورد نیاز در زمینه شعار سال از اهداف اصلی تدوین این کتاب است.

در فصل دلایل و زمینه‌های اعلام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مقام سکان‌دار نظام اسلامی و بر اساس نقش راهبردی که در این نظام برای ولی فقیه در نظر گرفته شده است، در آغاز هر سال، با طرح شعار و عنوانی برای سال جدید، می‌کوشند همه ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی،‌ فرهنگی و اجرایی کشور را به سوی تحقق هدفی عالی که در برنامه‌های راهبردی نظام اسلامی نقش مهمی دارد بسیج کنند.

در این بخش خاطر نشان شده است: شناخت دلایل و زمینه‌هایی که سبب انتخاب عنوان حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای سال جاری شده است، می‌تواند مسئولان بخش‌های مختلف کشور را در گزینش سیاست‌ها و راهکارهای دقیق‌تر، عینی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر برای تحقق اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری یاری دهد.

در بخش مقابله با توطئه‎های دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام در بعد اقتصادی آمده است: حربه دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران در بعد اقتصادی برای ضربه زدن به نظام و ایجاد حس ناامیدی در مردم، ضرورت جهاد و تلاش اقتصادی، افزایش ثروت ملی و بالا بردن سطح توان اقتصادی و درآمد مردم را دوچندان می‎کند.

در ادامه یادآور شده است: در دهه‎های گذشته هیچ دشمنی نتوانست در بعد نظامی و امنیتی در طول هشت سال دفاع مقدس و در زمینه اتحاد و یکپارچگی و وحدت ملی مردم به نظام ضربه‌ای بزند.

در بخشی دیگر از این فصل با اشاره به فراز و نشیب‎های اقتصادی کشور آمده است: این اوضاع می‎تواند برای دشمنان فرصت‎هایی ایجاد کند که نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه اقتصادی و معیشتی مردم، ناکارآمد جلوه داده و مردم را ناامید سازند تا از این راه به نظام ضربه بزنند.

در این بخش تصریح شده است: انتخاب عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای سال 91 بسیار هوشمندانه است و از دوراندیشی و آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب برای خنثی کردن توطئه‎های دشمن حکایت دارد.

نویسنده با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور گفته است: وابستگی اقتصاد ایران به درآمد نفت سبب شده است مدیران، مسئولان و برنامه‌ریزان کشور‌ به دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طبیعی، انسانی، فنی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و... این سرزمین چنان‌ که شایسته است توجه نکنند.

در بخش افزایش اقتدار داخلی آمده است: رشد توان تولیدی کشور، نقش منحصر به فرد دیگری نیز ایفا می‌کند و آن، تأثیر تولید اقتصادی در اقتدار سیاسی بین‌المللی است. چندین دهه‌ است که سیادت ظاهری نظم جهانی در اختیار کشورهایی است که پیش‌تر در عرصه‌ تولید اقتصادی به قدرت تبدیل شده‌اند، البته به دلیل گرفتاری این قدرت‌ها به ظلم‌ها و فسادهای بزرگ در آینده‌ای نه‌ چندان دور شاهد زوال هیمنه‌ آنها خواهیم بود.

در بخشی دیگر از این فصل تصریح شده است: سرآمدی، به عنوان پیامد قدرت تولیدی، به حوزه اقتصادی اختصاص ندارد. رشد توان تولیدی در عرصه‌ علمی و فکری و در حوزه‌های فرهنگی و محصولات دفاعی امنیتی و مانند آن، همگی سبب پویایی ظرفیت‌های داخلی و سرآمدی و اثرگذاری ایران اسلامی در سطح جهانی خواهد شد.

کتاب راهنما ویژه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» توسط مریم رضایی و فریده پیشوایی گردآوری شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول