اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

خشکسالی‌ها حاکم است

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس با انتقاد از نحوه استفاده از آب در بخش کشاورزی گفت: باید برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی فرهنگ‌‌سازی شود.

خشکسالی‌ها حاکم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال ظهر امروز همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان فردوس اظهار داشت: کشاورزی اگر چه کاری پر زحمت و پرهزینه است ولی درآمد حاصل از کشاورزی خیر و برکت به همراه دارد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های متوالی و کمبود آب در سطح شهرستان فردوس افزود: باید فرهنگ‌سازی لازم در ارتباط با استفاده بهینه از آب انجام و کشاورزان با اصلاح الگوی کشت خود گیاهان کم‌آبخواه را به جای گیاهان پرآب کشت کنند.

فرماندار فردوس برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای کشاورزان را گامی موثر در راستای فرهنگ‌سازی در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: کشاورزان با فراگیری آموزش‌های لازم باید از ظرفیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی نهایت استفاده را ببرند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس نیز گفت: در حال حاضر 7 هزار و 231 هکتار از اراضی شهرستان فردوس زیر کشت محصولات زراعی و 8 هزار و 341 هکتار از اراضی شهرستان نیز زیر کشت محصولات باغی قرار دارد.

عباسعلی غلامی میزان تولید محصولات زراعی و باغی شهرستان فردوس را بیش از 53 تن در سال اعلام کرد و افزود: این شهرستان همچنین دارای 330 رشته قنات، 36 دهنه چشمه و 230 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق کشاورزی است.

وی برگزاری 2 هزار و 840 نفر روز کلاس و کارگاه آموزشی و ترویجی، برگزاری 305 نفر روز بازدید داخل و خارج استان، برگزاری یک‌هزار و 800 نفر روز طرح بسیج سازندگی و ایجاد چهار هکتار مزارع و باغات الگویی را از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان فردوس عنوان کرد.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس توسعه کشت ذرت علوفه‌ای و سورگوم در سطح 200 هکتار، توزیع بذر گندم، جو و پنبه به میزان 90 تن، اجرای کشت مکانیزه در سطح 1550 هکتار از مزارع گندم، جو، پنبه و توزیع 4 هزار تن علوفه رایانه‌ای را از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی فردوس برشمرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول