اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

شرکت عمران شهر سهند به تعهدات در خصوص مجتمع گلخانه‌ای آخولا عمل کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت عمران شهر سهند به تعهدات خود در مورد مجتمع گلخانه‌ای آخولا عمل کند.

شرکت عمران شهر سهند به تعهدات در خصوص مجتمع گلخانه‌ای آخولا عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در جمع نمایندگان شرکت تعاونی مجتمع بزرگ گلخانه‌ای تبریز، تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای آخولای تبریز از دغدغه‌های اصلی مدیران این سازمان بوده و مصمم هستیم با فراهم‌سازی زمینه‌های قانونی و همراهی آب منطقه‌ای، شرکت عمران شهر جدید سهند تبریز و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان زمینه اشتغال به‌کار فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استان را در آن فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید سهند تبریز باید در مورد مجتمع گلخانه‌ای آخولا تحرک بیشتری به‌عمل آورده و نسبت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند، گفت: اولویت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی همواره حمایت از خیل دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار در بخش کشاورزی بوده و همواره تلاش خود را بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها و نهایی کردن واگذاری اراضی گلخانه‌ای آخولای تبریز معطوف ساخته است.

محمدیان با اشاره به اینکه در مسیر حل و فصل مشکلات این مجتمع خود را از پیشنهادات فرد به فرد اعضای تعاونی مجتمع بزرگ گلخانه‌ای تبریز بی‌نیاز نمی‌دانیم، افزود: طرح‌های پیشنهادی اگر با در نظر گرفتن همه‌ توان اعضای این مجتمع و واقع‌بینانه ارائه شود، طی مدت زمان کوتاه می‌توان شاهد بهره‌برداری کامل از این مجتمع گلخانه‌ای بزرگ بود.

محمدیان ضمن قدردانی از اهتمام ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی برای رفع مشکل این مجتمع گلخانه‌ای یادآور شد: بیشتر فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تبریز جویای کار توان بالای اجرایی داشته و مدیران سازمان از قدرت و توان مالی پایین آنها باخبر بوده و در پی راهکاری مناسب برای حل‌و‌فصل مشکلات مربوط به آن هستند.

وی تاکید کرد: در این مورد کارگروه ویژه‌ای متشکل از گروه هماهنگی گروه کشاورزی استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، شرکت عمران شهر جدید سهند تبریز و نمایندگان شرکت تعاونی آخولا تشکیل شده و امیدوارم با هم‌اندیشی گام بزرگی برای تحقق خواسته‌های دانش‌آموختگان کشاورزی در این مجتمع برداشته شود.

حسین فیروزی، رئیس گروه هماهنگی گروه کشاورزی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه عنوان کرد: با مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند تبریز در زمینه مجتمع گلخانه‌ای آخولا مذاکرات لازم به‌عمل آمده است.

وی ابراز داشت: امیدوارم با توجه به دستور اکید استاندار برای حل مشکل این مجتمع بتوانیم با تعامل بین سازمانی در اسرع وقت نسبت به رفع شدن مشکل آب، برق و واگذاری کامل آن اقدامات لازم را به‌عمل آوریم.

اکبر فتحی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تبریز نیز تصریح کرد: عملیات راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای آخولا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت عمران شهر جدید سهند از سال 1384 آغاز شده و در سال 1386 سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان ثبت‌نام از فارغ التحصیلان کشاورزی که متقاضی خرید این زمین‌ها بودند را انجام داده است.

وی افزود: در اسفندماه سال 1389 قسمتی از مبلغ خرید زمین توسط خریداران به حساب شرکت عمران شهر سهند واریز شده و بقیه مبلغ طی اقساط پرداخت می‌شود، ولی هنوز به‌علت مشکلات عدیده‌ای که بین شرکت عمران شهر جدید سهند و اعضای این شرکت تعاونی وجود دارد و با توجه به وعده‌های داده شده توسط این شرکت، هنوز بهره‌برداران موفق به احداث گلخانه در این شهرک نشده و در بلاتکلیفی به‌سر برده و با بی‌توجهی کامل مسئولان روبه‌رو هستند.

در پایان این جلسه اعضای شرکت تعاونی گلخانه‌داران آخولای تبریز به بیان مشکلات در زمینه واگذاری آن پرداخته و مقرر شد تا با برگزاری جلساتی با شرکت عمران شهر جدید سهند نسبت به حل‌و‌فصل مشکلات مرتبط با این مجتمع اقدامات لازم به‌عمل آید. 

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول