اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر تسهیل تجارت الکترونیک ژاپن:

ژاپنی‌ها از آمریکایی شدن خوشحال نیستند

خبرگزاری فارس: دبیر تسهیل تجارت الکترونیک ژاپن گفت: ژاپنی‌ها از اینکه ثروت ناشی از افزایش GDP خود را به ازای از دست دادن بخش زیادی از فرهنگشان و به اصطلاح به نوعی آمریکایی شدن کسب کرده‌اند، خوشحال نیستند.

ژاپنی‌ها از آمریکایی شدن خوشحال نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هیئت ژاپنی شرکت کننده در "نخستین رخداد بین‌المللی تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیک (REFACT)" در جزیره زیبای کیش با نگارش نامه‌ای از طرح‌ریزی و سازماندهی و تغییر هوشمندانه روال سنتی جلسات ریفکت تقدیر کرده است.

این گزارش می‌افزاید: کازومی هیرایی سرپرست هیئت ژاپنی شرکت کننده در این رخداد علمی و دبیر تسهیل تجارت الکترونیک ژاپن خود را تحت تاثیر جدیت شرکت کنندگان در این همایش در جزیره کیش خواند و گفت: به باور من ذهن این افراد در جهت یادگیری تنظیم شده است و در مورد آینده کشور شما وعده روشنی می‌دهد.

وی در ادامه افزوده است: میانگین سنی شرکت کنندگان در این رخداد را جوانان تشکیل می‌دادند و این برخلاف وضعی است که در ژاپن داشتیم و اگر جوانان ایرانی این چنین به فراگیری دانش ادامه دهند و فرهنگ ایران را حفظ کنند، ایران آینده پر زرق و برق‌تری خواهد داشت.

کازومی با اشاره به اینکه ژاپن پیشرفت خود را در نتیجه آمریکایی شدن کسب کرده است، اظهار امیدواری کرد که مردم ایران از این تجربه ژاپن یک درس منفی یاد بگیرند تا فرهنگ و اسطوره‌های خود را بر پایه تمدن بیش از 3 هزار ساله خود حفظ کنند.

دبیر تسهیل تجارت الکترونیک ژاپن نخستین رخداد REFACT را در ایران موفقیت‌آمیز خواند و اجرای دومین همایش را چالشی برای برگزار کنندگان دانست و تصریح کرد: اگر چه تولید و نشر دانش در سطوح بالا مهم است، اما مهم‌تر از آن ظرفیت‌سازی در بین نسل جوان‌تر در کشورهای عضو اکو است و ایران باید در این زمینه بینش خود را افزایش داده و خوشحال خواهم شد که به عنوان عضو AFACT در این خصوص کمک کنم.

نماینده برجسته ژاپن در رخداد تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیک در جزیره کیش توصیه کرد تا فایل‌های مربوط به این همایش در سایت‌های رسمی قرار گرفته تا فرا گیرندگان ایرانی بتوانند از مطالب آموزنده آن استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: وی پیشنهاد داد با توجه به اینکه جزیره کیش قابلیت خوبی برای رقابت با سایر مناطق برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و توریسم دارد با استفاده از نظرات افراد مطلع خارجی در جهت قرار دادن کیش در میان سایت‌های برتر جهان اقداماتی انجام پذیرد.

نخستین رخداد منطقه‌ای تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی به مدت پنج روز از اول تا پنجم خرداد با حضور کارشناسان و مقامات داخلی و خارجی در جزیره کیش برگزار شد.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول