اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

نصب کنتور هوشمند آب در چاه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از نصب کنتور هوشمند آب و برق در تمام چاه‌ها و دیگر منابع آبی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در این استان خبر داد.

نصب کنتور هوشمند آب در چاه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان موضوع آب را حیاتی و حساس خواند و اظهار کرد: آب در امنیت غذایی جامعه نقش ویژه ای دارد.

وی بر نهادینه شدن اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: دستورالعمل الگوی مصرف آب باید مشخص شود و دستگاه‌ها طبق برنامه حرکت کنند.

سعادتی با اشاره به فعال شدن گشت‌های بازرسی آب، تصریح کرد: شعبه‌های ویژه قضایی با متخلفان برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی برخورد می‌کنند.

استاندار گیلان به آب‌بندان‌ها در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: ضررهای استفاده از کود شیمیایی و سم باید برای کشاورزان بیان شود.

وی از کشت برنج پر محصول گوهر در 20 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان خبر داد و بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی مصرف زراعی باید صادر شود.

سعادتی خواستار تشکیل شورای حفاظت آب در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری مدیران امور آب به صورت ماهانه شد و اضافه کرد: قانون تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه باید اجرایی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در بخش آب در محاکم قضایی، ابراز کرد: تشکیل تعاونی‌های آب با هدایت شورای حفاظت منابع آب استان ضروری است.

وی به هدایت برداشت مصالح به طرف معادن کوهی اشاره کرد و افزود: برداشت مصالح از رودخانه‌ها باید متوقف شود.

سعادتی از نصب کنتور هوشمند آب و برق در تمام چاه‌ها و دیگر منابع آبی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در گیلان خبر داد و بیان کرد: منابع آب سطحی و زیرزمینی در مدیریت یکپارچه آب غیرقابل تفکیک است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول