اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

تکریم مفاخر اردبیل به اعتبار ارزش‌های این شهر افزوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تجلیل و نکوداشت مفاخر استان اردبیل به یقین بر اعتبار و ارزش‌های دیار نخبگان بی‌حد و حصر اردبیل افزوده است و این خطه را نام‌آور می‌سازد.

تکریم مفاخر اردبیل به اعتبار ارزش‌های این شهر افزوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل منصور شرفی دوشنبه شب در کنگره پاسداشت استاد شاهی اردبیلی در مجتمع فدک این شهر اظهار داشت: این کنگره از دیروز کارش را در اردبیل آغاز کرده بود و با هدف تجلیل از مفاخر استان که مصوب شورای فرهنگ عمومی این منطقه بوده است در تجلیل از شخصیت نام‌آشنای شاهی شاعر و مرثیه‌سرای حسینی با شور و استقبال خوبی از سوی شاعران کشوری و بین‌المللی به ویژه از جمهوری آذربایجان برگزار شد تا مقدمه‌ای باشد برای تکریم سایر مشاهیر و مفاخر این استان در عرصه‌های مختلف.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان اذعان کرد که مقام واقعی صاحبان قلم و اندیشه به عنوان سوگندخوردگان به ساحت الهی بسیار والاتر و ارزشمندتر است چرا که قلم روایت‌کننده عشق به خالق هستی و بندگان پاک و مطهری است که از اعجاز کتب آسمانی و خداوند متعال به شمار می‌روند.

این مسئول از قلم و کلام به عنوان عطیه الهی در مشق عشق یاد کرد و بیان داشت: یکی از شاخه‌های متعالی هنر و فرهنگ شعر و تلاش شاعر برای طی کردن مراحل سیر و سلوک است که به زیباترین بیان و گفتار مطرح می‌شود.

شرفی شاعر را هنرمند تمام عیار در سرودن شعر و زیباترین کلام در مدح و رثای ائمه اطهار (ع) و مکتب حسینی یاد کرد و افزود: شاعران با کلام روح‌القدس خود در حقیقت تاثیرگذاری فراوانی در عرصه هنر و ذوق و شوق داشته‌اند و باید این مرتبت را قدر دانست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان اردبیل نیز از شاعران خلاق و بلندمرتبه برخوردار است که استاد شاهی اردبیلی از این دریای پرگوهر یکی از استوانه‌های شعر این دیار و خطه آذربایجان است که شهرتی ملی یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تاثیرگذاری شعر شاهی را به دلیل درونمایه معنوی و ارزشمدار او ارزشمند خواند و اذعان داشت: در کنار برنامه تجلیل این شاعر نام‌‌آشنا از سه کتاب نظم پریشان مجموعه غزلیات و قصاید فارسی شاهی، تا قاف اندیشه شرح غزلیات عرفانی حافظ و کولون یله تاپشردی (خاکسترش را به باد سپرد) مجموعه غزلیات ترکی او همزمان با این کنگره رونمایی شد.

شرفی اضافه کرد: برای این کنگره بین‌المللی تا پنجم خرداد ماه 40 عنوان مقاله و شعر ارسال شده بود که مصمم هستیم مجموعه نفیس از آثار جمع‌آوری شده و مقالات ارسال شده تدوین و به چاپ برسانیم.

وی همچنین به رونمایی از تندیس شاهی نیز اشاره کرد و گفت: این تندیس برای مدتی کوتاه در محل مجتمع فدک اردبیل مستقر شده و بعد از تعیین مکانی با عنوان موزه مفاخر اردبیل به آن مکان انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول