اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده محقق می‌شود

تحصیل 39 درصد دانش‌آموزان کاشان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 39 درصد دانش‌آموزان سال اول متوسطه کاشان، برای سال آینده در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان ادامه تحصیل می‌دهند.

تحصیل 39 درصد دانش‌آموزان کاشان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، غلامحسین ناصح صبح امروز در همایش مشاوران مدارس کاشان اظهار داشت: تحصیل در رشته‌های علوم ریاضی و علوم انسانی با استقبال دانش‌آموزان رو‌به‌رو شده، ولی اقبال به رشته علوم تجربی، به‌طور قابل توجهی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تحصیل در رشته علوم انسانی، چهار درصد رشد داشته گفت:در این رشته آمار پسران از رقم 33 درصد به 36 درصد و در مدارس دخترانه این میزان با یک درصد رشد، به 40 درصد رسیده است.

این مسئول استقبال از رشته ریاضی را نیز قابل توجه خواند و ادامه داد: در میان پسران این رشته با چهار درصد رشد به 36 درصد رسیده در حالی که استقبال دختران از این رشته با یک درصد رشد به 25 درصد ارتقا یافته  است.

ناصح با اشاره به نزول 17 درصدی برای تحصیل در رشته علوم تجربی عنوان کرد: تحصیل پسران در این رشته از 33 درصد به 28 درصد کاهش یافته و در دبیرستان‌های دخترانه نیز این میزان در آینده‌ای نزدیک با 9 درصد نزول مواجه می‌شود.

وی به اجرای اولین سال اجرای تحول بنیادین نظام آموزشی اشاره کرد و متذکر شد: مشاوران مدارس، در اجرای بهتر این طرح، نقش مهم و اساسی را بر دوش می کشند.

معاون آموزش متوسطه مدیر آموزش و پرورش کاشان استقرار نظام مشاوره و راهنمایی بر پایه تعالیم اسلامی و به‌کارگیری مشاوران متخصص در تمام پایه‌ها را از جمله ویژگی‌های نظام تحول بنیادین ذکر کرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: نقش مشاوران مدارس، در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، یک نقش بی‌بدیل است که نیازمند تحقیق و اطلاعات روا‌ن‌شناسی کاربردی است. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول