اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت

بهره‌مندی 10 هزار خانوار از مزایای طرح‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: با بهره‌برداری از 368 پروژه کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان، 10 هزار خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 10 هزار خانوار از مزایای طرح‌های کشاورزی

محمد کیخا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شعار امسال جهاد کشاورزی "جهاد اقتصادی، تولید ملی و ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی" است که از 21 خردادماه آغاز می‌شود.

وی افزود: در هفته جهاد کشاورزی امسال، 368 پروژه در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 138 میلیارد و 262 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و آورده اشخاص به بهره‌برداری رسیده که بیش از 10 هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: این تعداد پروژه‌های کشاورزی شامل 221 طرح آب و خاک، 53 طرح بهبود تولیدات دامی، 25 طرح بهبود تولیدات گیاهی، سه طرح ترویج کشاورزی، 14 طرح شیلات سیستان، 32 طرح عشایری، 18 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و دو طرح تعاون روستایی است که با بهره‌برداری از آنها برای 6 هزار و 964 نفر شغل دائم و برای 21 هزار و 717 نفر شغل موقت ایجاد شده است.

کیخا به دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: تجلیل از 44 تولیدکننده برتر بخش کشاورزی و 86 بازنشسته سازمان، برگزاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی، برنامه صعود به قله تفتان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعات در شهرستان‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویجی و فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

وی همچنین در بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های کشاورزی شهرستان خاش گفت: یکی از پروژه‌های شاخصی که در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود، کشتارگاه طیور شهرستان خاش با ظرفیت 2 هزار قطعه در ساعت و اعتبار 35 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، مصرف سوخت در واحدهای تولیدی است که موجب کاهش مصرف انرژی تا سطح 50 درصد می‌شود.

کیخا افزود: همچنین استفاده از فضای واحدهای موجود در حال احداث به روش پرورش مرغ در قفس از دیگر برنامه‌های این سازمان است که با این شیوه، ظرفیت هر واحد به سه برابر افزایش می‌یابد و امیدواریم به صورت الگویی در شهرستان خاش اجرایی شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول