اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی اردبیل

کنگره شعر عاشورایی شمال‌غرب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای اولین بار کنگره شعر عاشورایی در استان اردبیل با حضور استان‌های شمال‌غرب کشور و با نگاه نوحه‌ای برگزار می‌شود.

کنگره شعر عاشورایی شمال‌غرب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در همایش هیئت‌های مذهبی در اردبیل اظهار داشت: برخلاف سال‌های گذشته با کاستن از حجم شعر کلاسیک سعی داریم این کنگره را در بهمن ماه امسال با محوریت شعر سنتی و مرثیه برگزار کنیم تا پاسخی به علاقمندی شاعران حسینی استان‌های شمال‌غرب کشور داده باشیم.

وی از برگزاری آیین تجلیل از پیر غلامان کشور در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این برنامه آبان‌ماه امسال در شهر اردبیل برگزار می‌شود و ما در تلاش هستیم محوریت و روند کارهای اجرایی این برنامه را به هیئت‌های مذهبی واگذار کنیم.

ستوده در ادامه سخنان خود هیئت‌های مذهبی را منتسب به سیدالشهدا (ع) توصیف کرد و افزود: اعضای هیئت‌های مذهبی باید افتخار کنند که نامشان در دفتر پرخیر و برکت امام حسین (ع) و اهل بیت ثبت و ضبط می‌شود و گرانبهاترین فرصت و وقت خود را صرف شایسته‌ترین کار و فعالیت دینی، مذهبی و اجتماعی می‌کنند.

به گزارش فارس، عضو شورای فرهنگ عمومی استان،صداقت در رفتار و عمل را از ویژگی اعضای هیئت‌های مذهبی برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ تشکلی سالم‌تر و هدفمندتر از هیئت‌های مذهبی در کشور وجود ندارد و هرچند گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی دیگر به برخی از اهداف و اغراض شهرت یافته‌اند اما خلوص هیئت‌های مذهبی زبانزد عام و خاص است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: پوشش ظاهری، رفتار و حرف زدن اعضای این هیئت‌ها نه تنها ساده و بی‌ریاست بلکه عمل آنها نیز شایسته تکریم و تقدیر است چراکه فعالیت هیئت‌های مذهبی به دور از هرگونه ریا و ناپاکی است چراکه به یقین در باب ائمه اطهار (ع) به ویژه مکتب امام حسین (ع) ریا و ناپاکی را پس می‌زند.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما باید بیش از گذشته در عظمت و شوکت کار امام حسین (ع) در احیای دین توجه و تمام توان خود را صرف فهمیدم عقاید و ارزش‌های متعالی در این باب کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تلاش و فعالیت خادمان حسینی را به معنای واقعی بی‌منت توصیف کرد و ادامه داد: هرچند امروز بسیاری از افراد در جامعه ادعای خدمت بی‌منت دارند که رفتار و عملشان با گفته‌هایشان یکی نیست اما یقین داریم که شورا و اعضای آن بی‌منت و بی‌ریا در این عرصه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول