اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استانداران آذربایجان‌غربی و اربیل عراق مطرح شد

عزم جدید برای توسعه روابط آذربایجان‌غربی با استان‌های عراق

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عزم جدیدی برای توسعه روابط آذربایجان غربی با استان‌های همجوار در کشور عراق ایجاد شده و تصمیم‌گیری‌های جدیدی در این راستا انجام می‌شود.

عزم جدید برای توسعه روابط آذربایجان‌غربی با استان‌های عراق

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به اربیل، وحید جلال‌زاده ساعتی پیش در دیدار با استاندار اربیل عراق که در محل استانداری اربیل برگزار شد، اظهار داشت: حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی خارج از کشور در راستای افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: آذربایجان‌غربی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه‌های متعددی را در کشورهای همجوار به ویژه شمال عراق برگزار می‌کند.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی در چند سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی در استان‌های مختلف شمال عراق برگزار شده که نمایشگاه امسال به لحاظ کیفی و کمی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با ابراز خرسندی از این سفر اظهار امیدواری کرد این دیدارها نتایج مثبتی برای گسترش روابط همه جانبه دو سوی مرز داشته باشد.

جلال‌زاده با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و اجتماعی مردم دو منطقه گفت: استان اربیل عراق خانه دوم ما است و ما همیشه در کنار مردم این منطقه هستیم و این را در عمل نیز ثابت کرده‌ایم.

وی افزود: مودت و دوستی میان دو منطقه نشان از فرهنگ و تاریخ و دین مشترک مردم این دو منطقه است.

استاندار اربیل عراق نیز در این دیدار گفت: بعد از افتتاح نمایشگاه جلسه‌ای برگزار و مصوبات قبلی بررسی می‌شود.

نوزاد هادی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی فرصت خوبی برای تحکیم روابط دو کشور و تبادل کالا است.

وی با بیان اینکه روز به روز شاهد تعمیق روابط دو کشور هستیم، اضافه کرد: تداوم این سفرها و دیدارها در بهبود روابط تاثیرگذار است.

استاندار اربیل با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق خاطرنشان کرد: این مشترکات می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های دو کشور باشد.

وی همچنین از جلال‌زاده، استاندار آذربایجان‌غربی نیز به خاطر ایجاد بسترهای لازم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول