اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پرداخت زکات صورت می‌گیرد

اعزام روحانیان به 30 روستای اسدآباد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار اسدآباد گفت: در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در سطح شهرستان اسدآباد 30 روحانی به 30 روستا اعزام می‌شوند.

اعزام روحانیان به 30 روستای اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند ظهر امروز در گردهمایی رؤسای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان اسدآباد با اشاره به برکات و آثار پرداخت زکات در سطح جامعه اسلامی اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در سطح شهرستان اسدآباد در هفته آینده 30 روحانی به 30 روستا اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر تعامل و هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی با روحانیون برای برگزاری نشست‌هایی در مساجد روستاها برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات افزود: می‌طلبد که دهیاران و شوراهای اسلامی با روحانیون مستقر در روستا برای امر جمع‌آوری زکات همکاری کنند.

امام جمعه اسدآباد نیز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مادی که در زندگی تعداد بی‌شماری از مسلمانان وجود دارد ناشی از عدم توجه به توصیه‌های دینی و پرداخت زکات است، تصریح کرد: اگر فرهنگ زکات در جامعه نهادینه شود ‏فاصله بین فقیر و غنی در جامعه وجود نخواهد داشت. ‏

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد ترویج و تبلیغ آموزه‌های دینی و فرایض اسلامی از جمله زکات را یکی از اصول بنیادی مکتب اسلام خواند و گفت: آگاه‌سازی و توجیه کشاورزان برای پرداخت زکات نیاز به تعامل و همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و روحانیون دارد.

وی با اشاره به فصل برداشت جو و گندم خاطرنشان کرد: مسئولان باید زمینه را برای پرداخت زکات از سوی کشاورزان فراهم کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسدآباد نیز از افزایش 15 درصدی جمع‌آوری زکات در سال گذشته خبر داد.

محمد نوشادی‌مقدم با بیان اینکه 236 میلیون تومان در سال 90 در 43 روستا جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: از این تعداد در 13 روستا کارهای عمرانی از جمله ساخت مساجد، حسینیه و مجتمع‌های فرهنگی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال جمع آوری زکات 2.5 برابر شود، افزود: پارسال 10 میلیارد تومان برای فقرا و نیازمندان کمیته امداد هزینه شده که یک میلیارد تومان آن از کمک‌های مردمی، صندوق صدقه و جشن‌های نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسدآباد در ادامه توزیع بروشور، اعزام روحانی به روستاها، برگزاری همایش‌های زکات و توزیع ساعت با آرم زکات و کمیته امداد در بین مساجد روستاها را از فعالیت‌های کمیته امداد اسدآباد در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برشمرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول