اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز تاکید کرد

مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: براساس قانون تمام دستگاه‌های مرتبط برای مناسب‌سازی معابر شهری و روستایی ویژه معلولان وظایف خود را انجام دهند.

مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان شیراز با تشریح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: براساس قانون دستگاه‌های مرتبط برای مناسب‌سازی معابر شهری و روستایی ویژه معلولان وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: معلولیت محدودیت نیست؛ اما این بدان معنا نیست که دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان از برابرسازی فرصت‌ها در جامعه شهری و روستایی برای تمام افراد و اجرای قانون جامع حمایت از معلولان غافل باشند.

رئیس شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه (C.B.R) شهرستان شیراز با بیان اینکه مرتفع‌کردن مشکلات معلولان باید ملموس باشد؛ تصریح کرد: مناسب‌سازی شهری و روستایی و حمل و نقل عمومی برای معلولان توسط دستگاه‌های متولی یک ضرورت محسوب می‌شود و در همین راستا باید در کوتاه‌ترین زمان طرحی جامع تهیه شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه ایجاد نگرش مثبت نسبت به افراد معلول CBR برای حصول اطمینان از تساوی فرصت‌ها برای افراد معلول در درون جامعه ضروری است؛ بیان داشت: نگرش‌های مثبت در میان اعضای جامعه را می‌توان به وسیله مداخله آن‌ها در فرآیند طراحی و اجرای برنامه و به وسیله انتقال دانش در مورد معلولیت به اعضای جامعه ایجاد کرد.

زرین‌کلاه به فرصت‌های آموزشی و تربیتی معلولان شهرستان شیراز نیز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: افراد معلول باید به فرصت‌های آموزشی به طور مساوی دسترسی داشته باشند و به گونه‌ای تربیت شوند که قادر باشند از فرصت‌هایی که در زندگی‌شان پیش می‌آید، بهترین استفاده را بکنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز در سخنان خود با تقدیر از رسانه‌های مکتوب و دیجیتال این استان خواستار حضور پررنگ‌تر در نمایان‌سازی توانمندی معلولان و فرهنگ‌سازی در این امر مهم به‌ویژه صدا و سیمای فارس شد.

وحید رجایی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز  نیز در این جلسه، معلولان را افرادی توانمند دانست که از نظر توان و روحیه بالا می‌توانند برای دیگر افراد جامعه الگو باشند.

وی افزود: در اجرای قانون جامع حمایت از معلولان تمام دستگاه‌ها ملزم به همکاری هستند و نیاز است در این مورد فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

محمد باقر صفوت رئیس اداره بهزیستی شیراز نیز در جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط آن اداره برای معلولان ارائه داد و در سخنان خود اشتغال را یکی از دیگر مشکلات معلولان دانست و در پایان از نگاه ویژه و حمایت فرماندار شیراز به جامعه معلولان شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول