اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زندان‎های استان گلستان خبر داد

راه‎اندازی بازداشتگاه موقت در مرکز گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر زندان‎های استان گلستان گفت: به منظور جلوگیری از ورود افراد با محکومیت کوتاه به زندان، بازداشتگاه موقت در مرکز استان راه‎اندازی می‎شود که امکان نگهداری افراد تا 30 روز را دارد.

راه‎اندازی بازداشتگاه موقت در مرکز گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمود امینی در نخستین کارگاه آموزشی کاهش جمعیت کیفری استان اظهار داشت: با توجه به فضای محدود زندان و در راستای کاهش جمعیت کیفری سال گذشته با تلاش مسئولان ستاد دیه 497 نفر از مددجویان جرائم غیرعمدی و مالی با کمک‎های بلاعوض آزاد شدند.

وی تصریح کرد: همچنین 980 نفر از مددجویان زندان‎های استان نیز شامل عفو مقام معظم رهبری شدند که با تلاش کمیسیون عفو استان از زندان آزاد شدند.

مدیر زندان‎های استان گلستان با بیان اینکه به نتیجه این کارگاه خوشبین هستیم گفت: سال 1389 نیز چنین کارگاهی برای کاهش جمعیت کیفری نوجوانان برگزار کردیم که با همت مسئولان و قضات، سال گذشته شاهد کاهش 50 درصدی ورودی به کانون اصلاح و تربیت بودیم.

امینی افزود: 20 درصد ورودی زندان‎های استان در سال گذشته بین یک تا سه روز محکومیت داشتند که می‎شد از مجازات‎های جایگزین استفاده کرد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود این افراد به زندان، بازداشتگاه موقت در مرکز استان راه‎اندازی می‎شود که امکان نگهداری افراد تا 30 روز را دارد.

مدیر زندان‎های استان گلستان از قضات خواست نامه محکومیت این افراد را خطاب به مسئول بازداشتگاه موقت صادر کنند تا از انتقال این افراد به زندان جلوگیری شود.

معاون آموزشی دادگستری کل استان گلستان نیز در ابتدای این کارگاه یکی از معضلات استان را جمعیت کیفری عنوان کرد و گفت: برای حل این معضل باید بحث عدالت و انصاف در نگاهمان را در کنار قانون جدی بگیریم زیرا قانون به تنهایی نمی‎تواند در کاهش جمعیت کیفری مؤثر باشد.

علی‎اکبر اسماعیلی تصریح کرد: باید در تعیین مجازات‎ها، اصل سودمندی آن را مدنظر قرار داد.

در  این کارگاه آموزشی یک روزه، قضات درباره نحوه استفاده از مجازات‎های جایگزین با یکدیگر تبادل نظر کردند.

نخستین کارگاه آموزشی کاهش جمعیت کیفری استان با حضور رؤسای دادگستری‎ها، قضات دادسرا و محاکم کیفری استان و با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و اداره کل زندان‎ها برگزار شد.                  

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول