اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد

پرداخت 4700 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با هدف مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در شش سال گذشته بالغ بر چهار هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم‌سازی در استان اردبیل پرداخت شده است.

پرداخت 4700 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید طرح‌های عمران روستایی در مغان اظهار داشت: این رقم تسهیلات برای متقاضیان طرح ویژه مقاوم‌سازی پرداخت شده که سهمیه استان در این ارتباط 55 هزار و 600 واحد مسکونی است.

وی با اعلام این‌که به تدریج از تعداد واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام کاسته شده و یک حرکت انقلابی را در این زمینه شاهد هستیم، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با عنایت دولت خدمتگزار مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در اولویت قرار گرفته به طوری که ما در بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی یک خیز عظیمی را در استان شاهد بودیم که در مجموع 46 هزار واحد تاکنون مراحل ساخت و تأمین اعتبار بانکی را گذرانده‌اند.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: 66 واحد مسکونی روستایی کم دوام و بی‌دوام بودند که به تدریج شاهد تعدیل و کاهش این رقم در برخورداری روستاییان از واحدهای مسکونی کم خطر هستیم که این خود می‌تواند بهترین سیاست در کاهش تلفات و آسیب‌ها باشد.

این مسئول اضافه کرد: با اجرای طرح ویژه مقاوم‌سازی روستایی اثرات پایدار و مثبتی را در مناطق روستایی شاهد هستیم به طوری که با اجرای آن مهاجرت‌ها کاهش یافته و میل و رغبت به حضور در مناطق روستایی در حال گسترش و افزایش است.

وی از دیگر اثرات این طرح را اهداف ساختمان‌ها با نقشه‌ها و ضوابط فنی، افزایش چرخه تولید مسکن، بالا رفتن کیفیت بهداشت، وجود نماهای متنوع، زیبا و مهاجرت معکوس به روستاها اعلام کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: تأمین مسکن حداقل نیاز یک فرد در جامعه است که باید تأمین شده و متناسب با سلیقه و سازگار با محیط زندگی باشد.

حاج‌علیزاده ادامه داد: در بعد نظارت بر حجم گسترده و پراکنده کار در مناطق روستایی، مهندسان نظام فنی روستایی با دقت تمام بر طرح‌ها نظارت داشته و اجازه ساخت و ساز بدون اصول و مبنای فنی را نمی‌دهند.

وی همچنین از تولید دو هزار و 662 واحد مسکن ارزان قیمت برای محرومان خبر داد و گفت: در این زمینه 900 پروژه نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول