اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد

ثبت‌نام 4200 نفر از بهره‌برداران کشاورزی ابرکوه در سامانه کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از ثبت‌نام بیش از 4 هزار و 200 نفر از بهره‌برداران کشاورزی ابرکوه در سامانه بهره‌برداران کشاورزی کشور خبر داد.

ثبت‌نام 4200 نفر از بهره‌برداران کشاورزی ابرکوه در سامانه کشاورزی

محمدعلی حاتمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طبق آمار سال 1382 تعداد بهره‌برداران کشاورزی شهرستان ابرکوه 6 هزار و 146 نفر است.

وی با بیان اینکه طرح ملی شناسنامه‌دار شدن بهره‌برداران در بخش کشاورزی به طور رسمی از اوایل مردادماه سال قبل با معرفی سامانه‌ای تحت وب آغاز شده است، افزود: هدف از این امرحمایت از تولیدکنندگان، روستاییان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است و جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق، کارآمد و به هنگام، تصمیم‌گیری صحیح مدیران در سطوح مختلف کشور را به دنبال دارد.

حاتمی‌زاده یادآور شد: این طرح در سه مرحله اجرا می‌شود و در مرحله نخست، جمع‌آوری اطلاعات در قالب پرسش‌نامه برای تمام زیربخش‌های کشاورزی همچون دام، باغبانی، تولیدات گیاهی، آب و خاک و ... است که اطلاعات مورد نیاز به صورت خوداظهاری در سامانه ثبت می‌شود و در مرحله بعدی پرسش‌نامه‌های خود اظهاری بهره‌برداران، راستی آزمایی می‌شود و این امر توسط تیم متشکل از نمایندگان دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات، سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

وی افزود: پیوند اطلاعات توصیفی بهره‌برداران با اطلاعات مکان (بهره‌برداران) است و بر اساس نقشه، عکس‌های هوایی و اطلاعات اعلام شده توسط بهره‌بردار، مرز قطعات و میزان عرصه شخص و اطلاعات زمینی با اطلاعات موجود در سامانه پیوند می‌خورد.

حاتمی‌زاده یادآور شد: انتظار این است که در فرصت باقی‌مانده و در اسرع وقت، بهره‌بردارانی که اقدام به ثبت‌نام در این سامانه نکرده‌اند به این امر اقدام کنند تا شاهد ثبت‌نام 100 درصدی بهره‌برداران این بخش در شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که حداقل گاو و گوسفند یا زمین زراعی یا باغی و ... دارند باید در سامانه ثبت‌نام کنند.

حاتمی‌زاده نحوه ثبت‌نام افراد را حضور شخصی در سایت "Http ://shenanameh .maj .ir" یا مراجعه به شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای طرف قرارداد جهاد کشاورزی همچنین کافی‌نت‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول