اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌شمالی:

خانه مطبوعات خراسان‌شمالی تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌شمالی گفت: طی مدت فعالیت این تشکل صنفی اعضای هیئت مدیره آن هیچ‌گاه اجازه نداده که خانه مطبوعات تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار بگیرد.

خانه مطبوعات خراسان‌شمالی تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سهراب ابراهیمی در دیدار با نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اظهار کرد: هم‌اکنون از طیف‌های مختلف سیاسی در هیئت‌ مدیره خانه مطبوعات خراسان‌شمالی عضویت داشته و فضای همدلی خوبی در بین اعضا حاکم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطبوعات ایران مریض است، گفت: خبرنگاران عشق کارکردن داشته لیکن با حداقل امکانات و حقوق رای اطلاع‌رسانی مواجه هستند.

ابراهیمی بخش مهمی از حمایت از خبرنگاران را مربوط به انجمن‌هایی مثل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برشمرد و افزود: باید برای حمایت هر چه بیشتر از خبرنگاران طرحی به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: با ارائه و تصویب این طرح طبیعتاً گوشه‌ای از زحمات فعالان این عرصه جبران شده و با مشکلات کمتری در حرفه خود مواجه خواهند شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌شمالی اظهار کرد: خبرنگاری در کشور به عنوان یک شغل محسوب نشده و صرفاً خبرنگاران به خاطر عشق و انگیزه‌ای که دارند در این عرصه قلم می‌زنند.

ابراهیمی با بیان اینکه عدم امنیت شغلی در حرفه خبرنگاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان این عرصه در استان است، گفت: تنها تعداد محدودی از خبرنگاران استان که تعداد آن‌ها به سه یا چهار نفر رسیده، رسمی هستند و بقیه خبرنگاران مشکل وضعیت شغلی را دارند.

وی میانگین حقوق خبرنگاران در استان را 100 هزار تومان عنوان کرد و گفت: حتی خبرنگاران از مستمری بگیران کمیته امداد هم کمتر حقوق می‌گیرند.

به گفته ابراهیمی، به خاطر عدم حمایت از رسانه‌ها به‌ویژه مطبوعات محلی، بخش قابل توجهی از نشریات به بولتن ادارات و سازمان‌ها تبدیل شده است.

ابراهیمی اقدامات خانه مطبوعات خراسان‌شمالی در سال‌های اخیر را نیز برشمرد و گفت:‌ برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای خبرنگاران رسانه‌ها، برگزاری جشنواره مطبوعات استانی و همچنین توزیع 160 عنوان کتاب بین دفاتر استانی از جمله اقدامات به شمار می‌رود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبارات خانه مطبوعات از سوی ارشاد به خاطر مشخص‌نشدن وضعیت خانه مطبوعات تقریباً صفر بود، گفت: با این وجود فعالیت‌های چشمگیری در حمایت از خبرنگاران چه در بحث آموزش و چه حمایتی در مناسبت‌های مختلف انجام شد.

وی همچنین به جایگاه خبرگزاری فارس در خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: این خبرگزاری مطرح‌ترین خبرگزاری استان بوده و تحول زیادی طی سال‌های اخیر در این خبرگزاری ایجاد شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌شمالی گفت: کسب این موفقیت‌ها در حالی بوده که این رسانه در استان با حداقل امکانات بیشترین خروجی را در فعالیت‌های خبری خود داشته است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول