اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

غرب حقوق هسته‌‌ای ایران را پذیرفته است / گزارش جلیلی به مجلس کامل بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها حقوق هسته‌ای ایران را پذیرفته و چاره‌ای به غیر از تداوم مذاکرات با ایران ندارند.

غرب حقوق هسته‌‌ای ایران را پذیرفته است / گزارش جلیلی به مجلس کامل بود

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر مذاکرات متعددی میان ایران و 1+5برگزار شده و در این مدت فراز و نشیب‌های بسیاری میان طرفین شاهد بودیم.

وی افزود: در ابتدا غربی‌ها هیچ امتیاز و حقی برای ما در انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای قائل نبوده و می‌گفتند باید تمام فعالیت‌های ما تعلیق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با هدایت‌های مدبرانه رهبری معظم انقلاب، پافشاری مسئولان در احقاق حقوق کشور و بالاخره ایستادگی مردم امروز شاهد تغییر رویکرد غربی‌ها در قبال کشورمان هستیم و این امر نشانه موفقیت ما در این پرونده است.

 

* گزارش جلیلی به مجلس کامل بود

کوثری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر درباره گزارش سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سر تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 به مجلس، بیان داشت: در روزهای پایانی مجلس هشتم و همچنین ابتدای تشکیل مجلس نهم، تحولات مهمی در مذاکرات ایران با غرب روی داده است.

وی افزود: همچنین بسیاری از نمایندگان مجلس نهم جدید هستند و به همین دلیل لازم بود که دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی به مجلس درباره مذاکرات استانبول و بغداد ارائه کند که به همین دلیل از سعید جلیلی برای حضور در صحن علنی دعوت شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تاکید کرد:‌ گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی به مجلس کامل بود و نمایندگان به آخرین اطلاعات مذاکرات ایران با 1+5 دست یافتند.

کوثری یادآور شد:‌ بر اساس روند مذاکراتی که با غرب داریم این موضوع قطعی است که آنها حقوق هسته‌ای ما را پذیرفته و مطمئن شدند که چاره‌ای به غیر از تداوم مذاکرات با ما ندارند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن مذاکرات مسکو میان ایران و 5 + 1 اذعان داشت: غربی‌ها اگر به دنبال نتیجه دادن مذاکرات هستند، باید از روش‌های منطقی استفاده کرده و دست از زورگویی بردارند.

کوثری در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر اعضای گروه 5 + 1 بخواهند مانند گذشته با زبان زور و تهدید با ایران سخن بگویند، استقامت مردم و مسئولان ایران کاهش نیافته و از پیگیری دست‌یابی به حقوق هسته‌ای خود مایوس نخواهیم شد.

انتهای پیام/ن2/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول