اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان تأکید کرد

احداث بادشکن بیولوژیک مهم‌ترین راهکار کنترل فرسایش بادی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: احداث بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع مهم‌ترین راهکار برای کنترل فرسایش بادی در جنوب کرمان است.

احداث بادشکن بیولوژیک مهم‌ترین راهکار کنترل فرسایش بادی

عزیزالله افشاری‌زاده امروز در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع مهم‌ترین راهکار کنترل فرسایش بادی در جنوب کرمان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون هکتار عرصه‌های جنوب کرمان، بیابانی است، افزود: 295 هزار هکتار این عرصه‌ها کانون‌های بحرانی فرسایش بادی محسوب می‌شوند.

افشاری‌زاده تصریح کرد: فعالیت این فرسایش به مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی، منابع اقتصادی و زیست‌محیطی خسارت وارد می‌کند.

وی ابراز داشت: ذخیره نزولات آسمانی از طریق احداث هلالی‌های آبگیر «گورآب» و نهال‌کاری عرصه‌های بیابانی به منظور ایجاد جنگل دست کاشت و تولید نهال از گونه‌های مقاوم و بومی از پروژه‌های مهم و شاخص در بخش بیابان‌زدایی است.

افشاری‌زاده عنوان کرد: این نهال‌ها به منظور احداث بادشکن بیولوژیک «زنده» با مشارکت مردم به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: بیشتر اراضی برداشت برای فرسایش بادی از اراضی زراعی و باغی آیش یا کشت شده و رها شده، تشکیل شده است.

افشاری‌زاده بیان داشت: احداث بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع مهم‌ترین راهکار برای کنترل فرسایش بادی در این مناطق است.

وی اذعان داشت: اعتبارات ملی بخش مقابله با بیابان‌زایی و تثبیت شن‌های روان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از 2 میلیارد و 23 میلیون ریال در سال 90 به 10 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول