اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

امام کاظم(ع) دانشگاه امام صادق(ع) را تداوم بخشید

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیشوای هفتم شیعیان دانشگاه امام صادق(ع) را ادامه داد و محافل علمی را برگزار کرد.

امام کاظم(ع) دانشگاه امام صادق(ع) را تداوم بخشید

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: پیشوای هفتم شیعیان القاب کاظم، باقر، صالح و عبدالصالح را داشته و بین شیعیان به باب‌الحوائج معروف است.

وی با اشاره به لقب کاظم این امام بزرگوار گفت: کاظم به معنای فرو بردن خشم و غضب بوده و علاوه بر این صفت دارای صفات برجسته‌ای مانند زهد، پارسایی، فروتنی و اخلاق کریمانه است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) تحولات اساسی در مکان‌های مختلف به وجود آورد گفت: پیشوای هفتم شیعیان در بیرون زندان روی انسان‌ها تحول ایجاد کرد و اخلاق و مرام ایشان در داخل زندان سبب شد سربازان و زندان‌بانان تغییر کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) در زمینه اخلاق مثال‌زدنی است و با عبادت شب و روز را به هم متصل می‌کرد و به طور مستمر در حال راز و نیاز و عبادت بود.

موسوی ادامه داد: عبادت و پارسایی امام موسی کاظم(ع) زندان‌بانان را متحیر کرد که با چه جرمی این امام بزرگوار زندانی شده است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) دانشگاه بزرگ علمی را پایه‌گذاری کرد گفت: پیشوای هفتم شیعیان این دانشگاه را ادامه داد و همچنین محافل علمی را برگزار می‌کرد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) شاگردان فراوانی تربیت و مباحث علمی را به آنها منتقل کرد و اینگونه توانست پاسخگوی شبهات دینی، ابهامات و مسائل کلامی و اعتقادی باشد.

وی با اشاره به دسیسه‌های فراوان علیه امامت در دوران امام موسی کاظم(ع) گفت: این امام بزرگوار در برابر همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها ایستاد و به مبارزه علمی، اعتقادی، فکری و سیاسی با آنها پرداخت.

موسوی خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) سراسر زهد، عبادت، بخشندگی، سخاوت و دارای روحیه مردم‌داری انسانی بود و به حال یتیمان رسیدگی می‌کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول