اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان همدان:

نگاه ارشاد به مطبوعات حکومتی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان همدان گفت: نگاه امروز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ به مطبوعات نگاهی حکومتی باشد کاری که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز دنبال می‌کند.

نگاه ارشاد به مطبوعات حکومتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عارف در نشست هم‌اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با مدیر مسئولان مطبوعات و سرپرستان نشریات و خبرگزاری‌های استان همدان، با بیان اینکه تنها با شنیدن درد و دل اصحاب رسانه مشکلات آنها درک نمی‌شود، افزود: مدیران تنها با قرارگیری در جایگاه نشریات و به عنوان متولی کار در مطبوعات متوجه دردها و نارسایی‌های جامعه مطبوعات می‌شوند.

وی تصریح کرد: انتظاری که امروز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ می‌رود این است که نگاه حکومتی به مطبوعات داشته باشد، کاری که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز دنبال می‌کند به گونه‌ای که یک حمایت عمومی برای همه وجود داشته باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به مشکلات اقتصادی مطبوعات خاطرنشان کرد: ادارات آگهی‌های خود را به مطبوعات می‌دهند اما این به گونه‌ای است که آنها خود چگونگی آگهی و مبالغ و ارقام را تعیین می‌کنند در حالی که در قانون تعیین هزینه آگهی بر عهده ارشاد است اما در همدان ادارات تمکین نمی‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم در سفرهای مدیران و مسئولان استانی در برنامه‌های کاری به خارج از کشور، نشریات محلی برای پوشش اخبار اعزام شوند تا در توسعه استان از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره‌گیری شود.

عارف با بیان اینکه خانه مطبوعات مشکلات زیادی دارد، گفت: بنده نیز بر مشکلات خانه واقف هستم اما خانه مطبوعاتی که سالانه بودجه مشخص و مطلوبی ندارد، چه طور می‌تواند ادامه حیات دهد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه با خانه مطبوعات سیاسی برخورد نشود، ابراز داشت: با مطبوعات به عنوان نماینده افکار عمومی باید مواجه شد چرا که خبرنگاری شغلی خطیر است و انتظار می‌رود حمایت‌هایی صورت گیرد.

در این جلسه مدیر مسئولان و سرپرستان نشریات و خبرگزاری‌ها به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مشکلات عرصه خبر و اطلاع‌رسانی پرداختند.

در این میان اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها به مباحثی چون نبود امنیت شغلی، بیمه، شکاف بین ارشاد و رسانه‌ها، مسکن خبرنگاران، مشکلات درج آگهی در روزنامه‌ها، ارتقای سطح علمی خبرنگاران، گردش مناسب اخبار و اطلاعات در سطح استان، مشکلات خانه مطبوعات و... به تبادل نظر و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول