اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت اختصاص اعتبار 100 میلیون تومانی

سقف بازار هنر اصفهان مرمت و نم‌زدایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: در حال حاضر سقف و پشت‌بام این بازار تنها به مرمت و نم‌زدایی نیاز دارد و در صورت اختصاص 100 میلیون تومان سقف این بازار مرمت می‌شود.

سقف بازار هنر اصفهان مرمت و نم‌زدایی می‌شود

حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مرمت و حفظ ابنیه تاریخی با میراث فرهنگی است، گفت: در حال حاضر هنوز تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر مرمت سقف بازار هنر اصفهان میان اوقاف و میراث فرهنگ منعقد نشده است.

وی با اشاره به اینکه بازار هنر اصفهان موقوفه متصرفی است، اضافه کرد: بازار هنر اصفهان به عنوان یک موقوفه و ابنیه تاریخی از لحاظ عمرانی با مشکل اساسی مواجه نیست.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای مرمت سقف بازار هنر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر سقف و پشت‌بام این بازار تنها به مرمت و نم‌زدایی نیاز دارد و در صورت اختصاص 100 میلیون تومان سقف این بازار مرمت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میراث فرهنگی اعلام کرده است که اعتباری برای مرمت و نم‌زدایی سقف بازار هنر اصفهان ندارم، ادامه داد: نظارت بر نحوه مرمت این بازار تنها به عنوان همکاری اعلام شده از سوی میراث فرهنگی با اوقاف و متصرفین محسوب می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر متصرفان این بازار پرداخت 50 درصد از هزینه مورد نیاز برای سقف این بازار را تقبل کرده‌اند، تاکید کرد: اوقاف و امور خیریه در راستای مرمت این بازار مساعدت و همکاری لازم را انجام می‌دهد اما اختصاص چه مبلغی برای مرمت بازار هنر اصفهان از سوی اوقاف مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه موقوفه بازار هنر اصفهان به دوران پادشاهی شاه سلطان حسین و پیش از این دوران باز می‌گردد، افزود: در حال حاضر سقف این بازار تخریب نشده اما طی سال‌های گذشته سقف این بازار با مشکلاتی مواجه شده است و هر یک از مغازه‌های موجود در این بازار حدود یک میلیارد تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول