اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس:

اجرای طرح «خانه روشنان محله و فروع دین» در فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از اجرای طرح «خانه روشنان محله و فروع دین» در این استان خبر داد.

اجرای طرح «خانه روشنان محله و فروع دین» در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، رضا باقری با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد از صدر اسلام تاکنون اظهار داشت: مساجد همواره از صدر اسلام تاکنون به عنوان مرکز مهم تصمیم‌گیری امور مختلف جامعه مطرح بوده‌اند و با توجه به این جایگاه مهم و مقدس، در طرح «خانه روشنان محله و فروع دین» به عنوان محل برگزاری انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان گهربار خود فرموده‌اند که مساجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و مایه خیر و برکت باشند؛ ایشان همواره بر ارتباط بین اقشار مختلف جامعه با مساجد تاکید داشته‌اند و منویات رهبری در اجرای برنامه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد فصل‌الخطاب است.

باقری تصریح کرد: انسان در مراحل گوناگون زندگی خود به الگو نیاز دارد چراکه با افزایش سن و تجربه‌های ذهنی، فرد می‌کوشد خود را با شخص یا اشخاصی که افرادی قابل قبول هستند، همسان کند و ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی آن فرد یا اشخاص را برای خود سرمشق قرار دهد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس شناسایی و ارائه الگوهای برتر مذهبی، فرهنگی، دینی و اخلاقی و همچنین ترویج فریضه دینی واجب امر به معروف و نهی از منکر به اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را از اهداف اجرای طرح برشمرد.

وی گفت: در قالب این طرح پس از طی کردن مراحل لازم، افراد منتخب در زمینه‌های خانواده، دانشجو، زوج‌های جوان مسجدی، فرزند صالح دختر و پسر، کارمند، کاسب و پدران و مادران شهدا طی برگزاری مراسمی به میزبانی کانون فرهنگی هنری مسجد مجری طرح، با اهدای هدایا تجلیل می‌شوند.

باقری خاطرنشان کرد: معرفی صاحبان حرف و مشاغل نمونه از مبدا مسجد محله می‌تواند تاثیر فراوانی را بین اقشار جامعه بگذارد، چه بسا افرادی گمنام باشند که بتوانند به عنوان الگوی برتر محلات دیگر مطرح شوند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: ارائه الگو در قالب آثار فرهنگی هنری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و باید سعی کنیم الگوهای مناسب برای جوانان کشور در زمینه‌های مختلف شناسایی و معرفی شود.

وی با تقدیر از همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان فارس و همچنین امامان جماعت و روسای هیئت‌های مساجد مجری در اجرای این طرح گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان این طرح از فردا 29 خرداد مصادف با عید سعید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) تا پنجم تیر‌ماه امسال هم‌زمان با اعیاد شعبانیه در مساجد مجری طرح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول