اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی خبر داد

برگزاری جشنواره پیامک ادبی رضوی در دهه کرامت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در اراک خبر داد.

برگزاری جشنواره پیامک ادبی رضوی در دهه کرامت

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه‌اطهار(ع) به ویژه ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع)، شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معرفت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و نیز استفاده از ظرفیت‌های متنوع آفرینش‌ها و کوتاه‌نویسی‌های ادبی با استفاده از ابراز نوین ارتباطی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به محورهای این جشنواره افزود: تک بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع)، تمثیل‌ها، رؤیا پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر و زندگی‌نامه، سفر تاریخی امام رضا(ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا(ع) با ذکر منبع و روایات از محورهای این جشنواره هستند.

مشایخی اظهار داشت: به 14 نفر از کسانی که بهترین و زیباترین جملات را ارسال کنند تندیس، لوح سپاس و جوایز نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

به گفته وی علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا اول شهریور ماه فرصت دارند پیامک‌‌‌های خود را ارسال کنند.

 

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول