اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

امنیت و سلامت بنیادی‌ترین اصول در توسعه گردشگری است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: حفظ و تقویت مسایل امنیتی و بهداشتی از بنیادی‌ترین مسایل در مسیر توسعه گردشگری و صنعت توریسم است که ما نیز باید در تقویت آن کوشا باشیم.

امنیت و سلامت بنیادی‌ترین اصول در توسعه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر اردبیل اظهار داشت: عده‌ای فرصت‌طلب تلاش می‌کنند تا چنین عناصر اساسی را نادیده گرفته و با جان و سلامتی و امنیت مردم بازی کنند که سهل‌انگاری و کم‌توجهی در این زمینه مورد پذیرش و قبول نیست.

وی تصریح کرد: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا بر اثر غفلت و کم توجهی کودک چهار ساله‌ای بر اثر غفلت والدین و بی‌تدبیری‌های برخی از دست‌اندرکاران در این حوزه سبب رنجش همه ما شده است که ضرورت دارد در شهر سرعین کمپینگ و مکان اقامتی مناسب همراه با تأمین زیرساخت‌های لازم در ابعاد متفاوت در نظر گرفته شده و در کنار آن از ساخت و سازهای بی‌رویه در طول مسیر و کنار جاده‌ها نیز جلوگیری شود.

صابری در ادامه سخنان خود و در بررسی طرح احداث شرکت حمل و نقل در کنار محور اردبیل – نمین خاطرنشان کرد: برای صدور مجوز باید نظر کارشناسی اماکن، محیط زیست، شهرداری، منابع طبیعی، اوقاف و جهاد کشاورزی مدنظر باشد تا با استعلام رسمی از این دستگاه‌ها بتوان زمینه کار مفید و زیربنایی را انجام داد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: راه‌اندازی شرکت حمل و نقل تعریف خاص خود را دارد که مجوز آن از سوی اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل صادر می‌شود که در این زمینه لازم است حریم جاده و مکان تعریف شده مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشکلات بعدی را شاهد نباشیم.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران این شرکت بیان کرد: ما آمادگی داریم شرکت حمل و نقل بار در محور اردبیل – نمین را به صورت سالانه اجاره در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا در صورت سودآوری و مناسب بودن این طرح، طرح‌های توسعه‌ای نیز در این زمینه اجرایی شود.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل همچنین در مورد احداث کمپینگ در شهر سرعین نیز ادامه داد: به نظر نمی‌رسد در این مجموعه 800 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده باشد و در کنار آن در محل احداث این کمپینگ حق و حقوق شهرداری نادیده گرفته شده که باید مشخص و معلوم باشد.

صابری با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری‌ها باید سودآور و متضمن عایدات فراوان باشد، گفت: پرونده این پروژه به دلیل اختلاف نظرها در دستگاه قضایی و هیئت اختلاف استان در حال بررسی است که امیدواریم با تعیین تکلیف مالکیت اراضی تعلق گرفته به کمپینگ مشکلات این سرمایه‌گذار نیز با همراهی خوب متولی این بخش برطرف شود.

وی در پایان سخنان خود از آمادگی کامل استان در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری خبر داد و افزود: از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم تا در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران با رفع برخی از مراحل زائد و اضافی سهولت ایجاد کنند.

در این جلسه دو طرح صدور مجوز برای احداث شرکت حمل و نقل در محور اردبیل – نمین و حل مشکل کمپینگ شهر سرعین مطرح شد که با بحث‌های کارشناسی در مورد آنها تصمیم‌گیری نهایی انجام شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول