اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

1.5 میلیون واحد مسکن مهر تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از تحویل 1.5 میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال 91 خبر داد و گفت: از این تعداد 114 هزار واحد مربوط به استان خراسان‌رضوی است.

1.5 میلیون واحد مسکن مهر تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی نیکزاد دقایقی پیش در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث قطار سریع‌السیر برقی مشهد ـ گلبهار اظهار داشت: مسکن مهر در کشور یک کار اسلامی، انقلابی و انسانی است که در دولت نهم با دستور شخص رئیس جمهور آغاز و آثار مثبت فراوانی را نیز تاکنون داشته است که از جمله این آثار را در بُعد اقتصادی، اجتماعی، کاهش تورم، تسهیل و تسریع ازدواج و از همه مهم‌تر رضایتمندی و امید مردم به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد هستیم.

وی افزود: امروز همه شیاطین عالم جمع شد‌ه‌اند که عدم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به اثبات برسانند و این همه مجاهدت‌ و فعالیت‌ها در نظام در این راستاست تا کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اثبات برسانیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی کمک به اثبات کارآمدی نظام تامین مسکن کشور است خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا توسط شخص رئیس جمهور در دولت نهم آغاز شد، طرح بزرگ مسکن مهر بود که سرشار از عدالت در رایگان کردن زمین است این در حالی است که در دولت هفتم و هشتم شاخص‌ترین اقدامات آنها در راستای تامین مسکن، واگذاری مسکن به قیمت کارشناسی بود در صورتی که دولت نهم و دهم نه تنها زمین را به صورت رایگان در اختیار قرار داد، بلکه تسهیلات قرض‌الحسنه را به صورت آسان در اختیار گذاشته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه خراسان‌رضوی 274 هزار واحد مسکن مهر در برنامه‌اش پیش‌بینی شده است، یادآور شد: 134 هزار واحد از این تعداد روستایی و 140 هزار واحد دیگر نیز مسکن شهری است که البته تاکنون 85 هزار واحد به اتمام رسیده است و از این تعداد نیز 75 هزار واحد روستایی و 10 هزار واحد شهری بوده است.

نیکزاد از تحویل 1.5 میلیون واحد مسکن مهر تا پایان سال 91 خبر داد و گفت:‌ از این تعداد 114 هزار واحد مربوط به استان خراسان‌رضوی است که تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد و این تعداد واحد در بافت‌های فرسوده، شهر‌های جدید،‌ شهرهای بالای 25 هزار نفر و در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌چنین در سال 92 نیز 75 هزار واحد در خراسان‌رضوی به اتمام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت‌های شهر‌های جدید اظهار داشت: شهرهای جدید در دنیا و در ایران بسیار خوب جواب داده‌اند، اما در عین حال باید از الحاقاتی چون حمل و نقل برخوردار باشند که پروژه راه‌اندازی قطار شهری نیز در راستای تسهیل رفت و آمد مردم گلبهار به مشهد مقدس است و تا پایان دولت دهم مشکلات این شهر را حل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهر جدید گلبهار در حال حاضر 40 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: طبق برنامه قرار است جمعیت این شهر به 500 هزار نفر برسد، در همین راستا فاز اول این پروژه قطار سریع‌السیر برقی مشهد ـ گلبهار را تا پایان دولت دهم به مشهد می‌رسانیم و طبق دستور رئیس ‌جمهور در ادامه این قطار به چناران نیز خواهد رسید و با استفاده از دیگر منابع اعتباری چون استفاده از روش BOT می‌توانیم راحت‌تر اعتبارات را اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول