اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در آب‌های آزاد و بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در آب‌های آزاد و بین‌المللی است و این موفقیت تنها با غیرت کارکنان نیروی دریایی به دست آمده است.

نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در آب‌های آزاد و بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ساعتی پیش در مراسم استقبال از نوزدهمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد با بیان اینکه ناوگروه نوزدهم با موفقیت ماموریت‌های خود را اجرا کرد، اظهار داشت: این ناوگروه با وجود نامناسب بودن شرایط آب و هوایی در منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن توانست با موفقیت ماموریت‌های خود را به انجام برساند که این امر نشان دهنده توانمندی بسیار بالا و ولایت‌مداری کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در آب‌های آزاد و بین‌المللی بوده و این موفقیت تنها با غیرت و همت بلند کارکنان نیروی دریایی به دست آمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به حضور مستمر این نیرو در آب‌های آزاد اشاره کرد و افزود: طی سه سال گذشته در تمام روزها پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن همواره به اهتزاز در‌آمده است و نیروی دریایی توانسته از چرخه اقتصادی کشور با حراست از خطوط کشتیرانی حفاظت کند.

سیاری با تاکید بر اینکه دشمنان قصد آسیب وارد کردن به خطوط تجاری ایران را دارند، اظهار داشت: ناوگروه نوزدهم در برقراری امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق بود و ثابت کرد ما می‌توانیم با اقتدار از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه آب‌های بین‌المللی دفاع کنیم.

وی با اشاره به اقدامات ناوگروه نوزدهم در برقراری امنیت کشتی‌های غیر ایرانی، تصریح کرد: در فروردین‌ماه امسال نیروی دریایی توانست یک کشتی تجاری ربوده شده در فاصله 3 هزار کیلومتری مرزهای آبی ایرانی، یک کشتی چینی ربوده شده توسط دزدان دریایی و یک کشتی آمریکایی را که مورد تهدید قرار گرفته بود، نجات دهد و این مسئله بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما به استکبار جهانی نشان دادیم که در عرصه دریا می‌توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و به سایر کشورها نیز کمک می‌کنیم.

سیاری تاکید کرد: ما اهل تجاوز به حقوق و منافع دیگر کشورها نیستیم اما طبق حقوق قانون خود هم‌چنان به حضور در عرصه آب‌های آزاد ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول