اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ثبت احوال استان قم خواستار شد

ثبت تغییر محل سکونت در سایت ثبت احوال قم/3 هزار نوزاد در قم متولد شدند

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم از مردم خواست با تغییر محل سکونت خود درخواست کارت ملی مجدد کنند تا آمار دقیقی در خصوص مهاجرت به‌ دست آید.

ثبت تغییر محل سکونت در سایت ثبت احوال قم/3 هزار نوزاد در قم متولد شدند

خلیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت بالای صدور اسناد هویتی برای مردم گفت: به دلیل حساسیت بالای این امر‌ کوچکترین اشتباهی در صدور این سندها ممکن است مشکلات فراوانی به وجود آورد.

وی افزود: از اصلی‌ترین وظایف ثبت احوال ثبت رخدادهای چهارگانه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

مرادی ادامه داد: همچنین ثبت آمار مهاجرت در استان از جمله طرح‌های انجام شده در بخش اطلاعات و آمار ثبت احوال استان قم است.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه آمار مهاجرت با استفاده از تغییر کدپستی مندرج در کارت‌های ملی به ‌دست می‌آید تصریح کرد: مردم باید زمان تغییر محل سکونت، آدرس جدید خود را به‌ وسیله کدپستی از طریق سایت ثبت احوال به آدرس www.sabteahval.ir اطلاع دهند تا در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص روند ثبت تغییر نشانی محل سکونت شهروندان اظهار کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال در قسمت خدمات کارت ملی با ورود سریال این کارت کدپستی جدید خود را ثبت کنند تا در صورت لزوم با مشکل روبه‌رو نشوند.

مرادی در ادامه با اشاره به 49 مورد چند قلوزایی در استان قم گفت: طی دو ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 424 نوزاد در استان قم متولد شده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 325 نوزاد مربوط به تک‌زایی و 99 نوزاد مربوط به چند قلوزایی بوده است.

وی افزود: از تعداد 49 مورد چند قلوزایی در سال جاری 48 مورد آن دو قلو و یک مورد آن سه قلو بوده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول