اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی

سالانه 10 درصد بافت فرسوده کشور بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: به منظور ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی می‌شود.

سالانه 10 درصد بافت فرسوده کشور بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران محمد جمور ظهر امروز در جلسه ساماندهی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف در نوسازی بافت فرسوده شهری و توانمند‌‌سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ایجاد امنیت، رفاه و آسایش بیشتر برای ساکنان بافت‌های فرسوده  است.

هیئت‌های عامل استانی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل شد

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران عنوان داشت: هیئت‌های عامل استانی از طریق صدور و ابلاغ احکام اعضای ستادی و استانی عضو هیئت تشکیل شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

جمور این اقدام را در راستای اجرائی‌کردن اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه واگذاری سهام این شرکت به منظور ادامه روند انجام تکالیف محوله جهت احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و جلوگیری از هرگونه وقفه در انجام تکالیف محوله عنوان کرد.

وی افزود: پس از انتصاب و معرفی مدیران کل و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان‌ها و تشکیل ادارات کل راه و شهرسازی استانی نسبت به تشکیل هیئت‌های عامل استانی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اقدام شد.

جمور با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای بازسازی و ساماندهی بافت فرسوده شهری بیان اشت: در کشور 75 هزار هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد.

مشارکت مردمی فاکتور مهم برای بازسازی بافت‌های فرسوده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: تاکنون افزون بر 45 هزار هکتار سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در کشور شناسایی شده است.

جمور سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را بخشی از بافت شهری عنوان کرد که به طور عمده فاقد سند مالکیت است.

وی تصریح کرد: این مناطق از نظر ویژگی‌های کالبدی و برخورداری از خدمات و زیر ساخت‌های شهری دچار کمبود هستند.

جمور با تشریح اهمیت بازسازی بافت‌های فرسوده ابراز داشت: مداخله در این بافت‌ها از نوع ساماندهی و توانمندسازی بوده و مشارکت مردمی در این زمینه بسیار مهم و مؤثر است.

وی عنوان داشت: با بررسی‌های اجمالی و تکالیف محوله طبق ماده 171 قانون برنامه پنجم توسعه، سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده توسط شهرداری و وزارت راه و شهرسازی بازسازی و احیا می‌شود.

جمور فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب برای مشارکت مردمی را مهم‌ترین اصل در بازسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: برای مردم درون بافت فرسوده باید توجیه اقتصادی روشنی از لزوم بازسازی این مناطق ارائه شود تا زمینه همکاری آن‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران آمادگی همکاری با مردم را دارد و مردم نیز باید خواسته‌های منطقی داشته باشند.

جمور فعال‌سازی پروژه‌های نمونه و پیشتاز را برای ترغیب مردم ضروری دانست و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا در راستای بازسازی بافت‌های فرسوده شهری تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول