اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خدمات کشاورزی جنوب کرمان:

توزیع سموم توسط شرکت خدمات کشاورزی صفر است

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر حذف یارانه سموم و واگذاری وظیفه تأمین و توزیع آن به بخش خصوصی، توزیع انواع سموم به صفر رسیده است.

توزیع سموم توسط شرکت خدمات کشاورزی صفر است

محمد محسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: میزان بذر گندم خریداری شده، توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هر ساله توسط کمیته‌ای در وزارتخانه با حضور نمایندگان کمیته بذر منطقه برنامه‌ریزی و برای خرید به شرکت ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه طی چند سال گذشته بخشی از مسئولیت تأمین بذر به بخش خصوصی واگذار شده است، سهم این شرکت در این راستا کمتر شده است.

محسنی تصریح کرد: به همین دلیل در سال جاری میزان خرید انجام شده، کاهش یافته و به حدود 350 تن رسیده است.

وی با اشاره به نحوه توزیع نهاده‌ها ابراز داشت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر حذف یارانه سموم و واگذاری وظیفه تأمین و توزیع آن به بخش خصوصی، توزیع انواع سموم عملاً به صفر رسیده است.

محسنی عنوان کرد: توزیع انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار بر اساس سهمیه تخصیصی به منطقه و سپس تقسیم‌بندی‌های انجام شده، توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان میان شهرستان‌های تابعه و مشخص شدن سهمیه هر یک از عاملان توزیع نهاده‌ها، توسط مدیریت جهاد کشاورزی هر شهرستان انجام می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: کود تحویلی نیز توسط این شرکت میان عاملان بخش خصوصی توزیع و طی حواله‌های ابلاغی از سوی مراکز خدمات جهاد کشاورزی میان کشاورزان مربوطه تقسیم می‌شود.

محسنی بیان کرد: توزیع نهاده‌ها میان شهرستان‌های تابعه بر اساس فصل و نوع کشت طبق تشخیص و اولویت ابلاغی از طرف معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: در سال جاری عملاً شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان هیچ نوع سمی به جز سموم استفاده شده در ضدعفونی بذرهای بوجاری شده، توزیع نکرده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول