اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول فعالیت کارگروه توسعه کشاورزی

1960 پرونده کارآفرینی بخش کشاورزی تشکیل شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ‌از ابتدای فعالیت کارگروه توسعه بخش کشاورزی در کمتر از پنج ماه بیش از یک‌هزار و 960 پرونده کارآفرینی در بخش کشاورزی به کمیته ارزیابی ارجاع شده است.

1960 پرونده کارآفرینی بخش کشاورزی تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد پرونده 310 طرح با اشتغالزایی 436 نفر برای پرداخت تسهیلاتی معادل 11 میلیارد و 171 میلیون تومان به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بایستی تسهیلات پرداختی در این حوزه به کار و فعالیت تبدیل شود، تصریح کرد: با شکل‌گیری کمیته نظارت و ارزیابی انتظار می‌رود تک‌تک طرح‌ها مورد ارزیابی کارشناسی قرار گیرد تا به سرعت عملیات اجرایی و کارآفرینی آنها مراقبت شود.

صابری در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته نظارت و ارزیابی باید طرح‌ها را به صورت مستمر و به شکل انبوه در مناطق مختلف استان مورد بررسی قرار دهند تا قصور و کوتاهی‌ها و کم و کاستی‌ها به سرعت برطرف شود.

این مسئول خواستار فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل یا راکد بخش مرتبط با کشاورزی شد و اضافه کرد: در این بخش باید مشکلات و معایب طرح‌های تولیدی و اقتصادی و صنایع تبدیلی متعلق به بخش کشاورزی برطرف شده تا در یک اثربخشی واقعی روند رو به رشد را در این حوزه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت کشاورزی استان ظرفیت اشتغال مولد را ارتقا داده و یک شرایط مطلوبی را در توسعه پایدار به وجود آورد.

استاندار اردبیل در مورد واحد تولیدی متقاضی فرآورده‌های سیب‌زمینی با رقم تسهیلات بیش از 1.5 میلیارد تومان ادامه داد: این طرح به دلیل آن که درخواست تسهیلات بالایی داشته است باید مورد موافقت و مصوب کارگروه توسعه بخش کشاورزی مرکز قرار گیرد که بعد از ابلاغ می‌توان شکل اجرایی این طرح توسعه را که نوردگستر اردبیل متولی آن است، انجام داد.

21 واحد بخش دام و طیور در اردبیل غیرفعال هستند

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با برشمردن جزئیات چهار طرح اشتغالزایی مورد بررسی در کمیته ارزیابی و نظارت گفت: اکثر این طرح‌ها مورد بازدید اعضای این کمیته قرار گرفتند که انحرافی در اجرای آنها وجود نداشته و به سرعت بستر شکل‌گیری و توسعه واحدها نیز فراهم شده است.

عادل عبدایمانی افزود: 21 طرح غیرفعال بخش کشاورزی که اغلب مربوط به حوزه دام و مرغداری است در بررسی صورت گرفته از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با مشکل کمبود نقدینگی و بدهی به بانک‌ها روبه‌رو بودند که در تلاش هستیم با هماهنگی سرمایه‌گذاران این پروژه موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به طرح‌های مصوب کارگروه‌های شهرستانی در یک هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این کارگروه‌ها 166 طرح با 160 نفر بهره‌بردار حقوقی و شش شرکت تعاونی برای اشتغالزایی 196 نفر مصوبه داشته که رقم تسهیلات پرداختی به این متقاضیان نیز 5 میلیارد و 89 میلیون تومان بوده است.

عبدایمانی این طرح‌ها را شامل پرواربندی گوساله، توسعه باغات، زنبورداری، بهسازی واحدهای دامی، پرورش گاو شیری، تولید آبزیان، قارچ و... اعلام کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد این درخواست‌ها به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و برای اجرا به بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی ارجاع داده شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول