اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور فرهنگی بهزیستی:

اجرای فعالیت‌های دینی در مهدهای کودک‌ اولویت بهزیستی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور فرهنگی بهزیستی گفت: اجرای فعالیت‌های دینی و فرهنگی در مهدهای کودک‌ کشور برای بهزیستی بسیار حائز اهمیت است.

اجرای فعالیت‌های دینی در مهدهای کودک‌ اولویت بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حجت‌الاسلام علی پهلوان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس بهزیستی شهرستان یزد از پیگیری و اجرای مهندسی فرهنگی در بهزیستی کشور خبر داد.

وی افزود: رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه هدف بهزیستی از اهداف این سازمان است و  در این راستا بهزیستی در گام اول اقدام به تدوین و چاپ کتاب‌هایی با محتوای دینی ویژه مربیان مهدهای کودک کرده است.

پهلوان به اهمیت اجرای فعالیت‌های دینی و فرهنگی در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که در سنین بالاتر به دنبال درمان آنها هستیم، با فرهنگ‌سازی و آموزش آن در همین مهدهای کودک، می‌توان آن را پیشگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این مراسم طی سخنانی بر ضرورت در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای تک تک فعالیت‌های بهزیستی اظهار داشت: کلیه فرآیندها و فعالیت‌های بهزیستی باید پیوست فرهنگی داشته باشند و کارشناسان همراه با گزارش کاری خود گزارش فرهنگی آن را نیز ارائه کنند.

محمدحسین رحیمی نسب افزود: توصیه‌های فرهنگی و پایش فرهنگی در حیطه ارائه خدمات سازمان به مددجویان باید توسط کلیه کارکنان و مددکاران صورت گیرد.

وی با اشاره به کم‌رنگ بودن پیوست فرهنگی در برخی از خانواده‌ها و در سطح جامعه گفت: عدم توجه به مباحث فرهنگی و دینی توسط برخی از خانواده‌ها  باعث شده فرزندان آنها به آسیب‌های اجتماعی دچار شده و وارد چرخه بهزیستی شوند و اگر بهزیستی نیز پیوست فرهنگی را کمرنگ و یا حذف کند، جامعه هدف را نمی‌توان توانمند کرد.

رحیمی نسب خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم برش فرهنگی که بهزیستی در بحث توانمندسازی مددجویان دارد، در بخش‌های دیگر ندارد بر همین اساس توجه به این مقوله حائز اهمیت است.

در این مراسم رضا ابهت به عنوان رئیس بهزیستی یزد معرفی و از تلاش‌های جمال گلشن تقدیر شد.

رضا ابهت پیش از این ریاست اداره بهزیستی شهرستان مهریز را بر عهده داشت.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول