اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

ولایت‌پذیری و جان فدایی، سپاه پاسداران را مقتدر کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد با بیان اینکه سپاه تابلوی جان‌فدای نظام است، گفت: ولایت‌پذیری و جان‌فدا بودن سپاه سبب اقتدار این نیرو در مقابل تمام نیروهای نظامی دنیا شده است.

ولایت‌پذیری و جان فدایی، سپاه پاسداران را مقتدر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن‌ها رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد به مسئله حجاب و چگونگی برخورد با ناهنجاری‌های این موضوع پرداخت و با طرح سئوالی خطاب به مسئولان فرهنگی کشور، اظهار کرد: وجود مظاهر و ناهنجاری‌های بدحجابی در جامعه به نوعی دهن‌کجی به ارزش‌ها و خون پاک شهیدانی است که برای این نظام سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در این میان اکنون شاهد آن هستیم که در برخی اماکن عمومی مانند فرودگاه و یا در سطح خیابان‌ها با پوشش نامناسب رفت و آمد می‌شود.

خطیب نماز جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان فرهنگی کشور گفت: برخی از مسئولان فرهنگی کشور با ژست آکادمیک می‌خواهند کار فرهنگی و یا اقداماتی در این عرصه انجام دهند، اما در این ارتباط این سئوال مطرح است که در کجای دنیا بدون پدافند فرهنگی و یا برخورد با این مظاهر و ناهنجاری‌های بد‌حجابی، اقدامات فرهنگی صورت گرفته است.

با خودکار 10 تومانی نماینده ملت نشده‌اید

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد، گریزی به فعالیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان نظام زد و گفت: با یک خودکار 10 تومانی نماینده مردم و یا اینکه وزیر نشده‌اید که در انجام امور سهل‌انگاری صورت گیرد.

علم‌الهدی ادامه داد: بی‌شک این نظام حاصل و سرمایه خون شهیدان والامقامی است که در این عرصه با فدا کردن جان خود، نظام را حفظ کرده‌اند و اکنون شما امانتداران این مسئولیت‌ها هستید.

وزیر و وکیل، پست و حرفه‌ای برای کاسب نیست

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به ملت و مردم جامعه افزود: وزارت و یا نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی حرفه و یا شغل نیست که با آن کاسبی کرد و شما در این عرصه امانتداران این سمت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم هستید.

امام جمعه مشهد با اشاره به سوم شعبان و سالروز میلاد امام حسین(ع) گفت: امام خمینی(ره) روز ولادت امام حسین(ع) را روز پاسدار نام‌گذاری کردند چرا که پاسدار مظهر شجاعت و مظهر کربلای امام حسین(ع) است.

سپاه تابلوی جان‌فدای نظام است

وی سپاه را تابلوی جان‌فدای نظام عنوان کرد و ادامه داد: امروز آنچه که به‌ عنوان اقتدار سپاه در دنیا مطرح است، شجاعت، علم و فناوری، تجهیزات و در نهایت رزمندگی سپاهیان نیست بلکه این ولایت‌پذیری و جان‌فدا بودن سپاه در نظام است که اکنون سبب اقتدار سپاه در مقابل تمام نیروهای نظامی دنیا شده است.

علم‌الهدی افزود: تجربه دنیا ثابت کرده است که هر چقدر که تشکیلات نظامی در یک کشور از قدرت بالا برخوردار باشد، در عمل این قدرت قابل استخدام است، اما در این میان آنچه که سپاه ایران را در مقابل تمام تشکیلات نظامی دنیا نمونه کرده ولایت‌پذیری سپاه است که در هیچ کجای دنیا نمی‌توان این امر را مشاهده کرد.

وی با اشاره به تقارن روز پاسدار با 7 تیر و روز شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: دشمنان کوردل نظام تصور می‌کردند که با شهادت شهید بهشتی امام یاور خود را از دست می‌دهد و نظام در این ارتباط دچار مشکل می‌شود اما اکنون و با گذشت 31 سال از این موضوع شهید بهشتی در جان و قلب‌های مردم و ملت نفوذ کرده است و یاد می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به مسئولان نظام گفت: امام خمینی(ره) شهید بهشتی را یک امت نامید و در این ارتباط شهادت این الگوی بزرگ نظام و دیگر شهدا همه بیانگر این امر است که این نظام با خون‌های بسیاری سرمایه‌گذاری شده و شما اکنون باید حافظ این سرمایه‌ها باشید.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول