اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

مصلای مهدیه اهواز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ساختمان جدید مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز امروز در آستانه اعیاد شعبانیه با برپایی نماز با شکوه جمعه افتتاح شد.

مصلای مهدیه اهواز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای جدید اظهار داشت: تاکنون برای ساخت فاز نخست مصلای اهواز 10 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن حداقل 30 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

سیدجعفر حجازی با اشاره به توجه دولت به مسائل فرهنگی افزود: در چهار سال اخیر برای مساجد، خانه‌های عالم، مصلای‌ها و حوزه‌های علمیه خوزستان در مجموع 83 میلیارد تومان به جز اعتبارات متمرکز دولتی دستگاه‌ها هزینه شده است که با احتساب همه منابع مالی، رقم هزینه شده در این چهار مورد حدود 110 میلیارد تومان است.

وی گفت: با تدابیر علما و روحانیت خوزستان برنامه‌های گسترده فرهنگی از جمله طرح معراج اندیشه در مدارس استان در حال برگزاری است که اثرات مثبت بسیاری دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه کتابخوانی به عنوان یکی از مسائل فرهنگی مهم افزود: در ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسرا‌ها و مجتمع‌های فرهنگی خوزستان در سال‌های اخیر حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده و رتبه استان در ساخت کتابخانه از 23 کشوری به رتبه ششم ارتقا یافته است.

حجازی با تأکید بر گسترش نمازجمعه در اقصی نقاط استان تصریح کرد: به زودی برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در مناطق و بخش‌های مختلف خوزستان با فضای مناسب توسعه می‌یابد.

وی با قدردانی از آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و کمک ایشان در ساخت مصلی گفت: در هیچ بازه زمانی پروژه مصلی با کمبود اعتبار مواجه نبوده و اعتبار مناسب برای تکمیل آن فراهم شده است.

عملیات احداث ساختمان جدید مصلای مهدیه امام خمینی اهواز در سال 88 آغاز شد. این مصلی در مساحت 24 هزار مترمربع در چهار فاز ساخته می‌شود که امروز فاز نخست آن شامل فضای نماز جمعه در مساحت 12 هزار مترمربع افتتاح شد.

نوع معماری مصلای سنتی اسلامی و مدرن با سنگ گرانیت بوده و تا سال 93 این پروژه به طور کامل به بهره برداری می‌رسد. کتابخانه، سالن اجتماعات، مرکز اسناد و موزه شهدا، فضای اداری، عرضه محصولات فرهنگی از جمله بخش‌های جانبی مصلی اهواز است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول