اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

کمبود اعتبارات بزرگترین آسیب فعالیت‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امروزه بزرگترین مشکلات کارهای فرهنگی فقدان و کمبود اعتبارات فرهنگی دستگاه‌هاست.

کمبود اعتبارات بزرگترین آسیب فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی اظهار داشت: اولویت‌های راهبردی سازمان، مدیریت محیط تعاملی با نهادهای غیر‌دولتی، تشکل‌های دینی، اقشار تاثیر‌گذار، آمایش منطقه‌ای اولویت کارهای فرهنگی، اعتلا و گسترش معارف قرآنی و... است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری برنامه‌های توسعه پنجم را مدنظر قرار داده و مهمترین موردی که بیشترین پردازش در آن صورت گرفته استفاده از فناوری‌های نوین در بحث‌های تبلیغاتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روحانیون را خط مقدم تبلیغ چهره به چهره اعلام کرد و گفت: روحانیون در چند محور مدیریت فرهنگی مساجد، امام جماعت مساجد، ادارات، نهادها و ارگان‌ها، تبلیغ مباحث دینی در مدارس به عنوان گفتمان‌های دینی و ... وارد عمل شده و هم اکنون روحانیون مستقر و طرح هجرت به عنوان اولویت‌های اساسی سازمان در راستای تبلیغ مسائل دینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده با تاکید بر اینکه سازمان جامه عمل پوشاندن به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه امور فرهنگی و تبلیغی را در راس برنامه‌ها قرار داده است، یادآور شد؛ در حوزه امور فرهنگی بانوان توجه به خانواده و تحکیم بنیان آن، توجه به زنان نخبه و فرهیخته با تاکید بر حجاب و عفاف در زن مسلمان، بصیرت‌افزایی و هوشیاری در مقابله با تهاجم فرهنگی و تکیه بر مفاهیم قرآنی عملیاتی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مراسمات مذهبی و ملی، پاسخگویی به شبهات دینی و مخاطب‌شناسی را جزو دیگر اولویت‌های سازمان اعلام کرد و افزود:‌ خروج از تصدی‌گری مبحث دیگری است که در سازمان به آن توجه می‌شود چرا که اگر تمام نهادها و ارگان‌ها به آن نپردازند موفقیت کمتری حاصل خواهد شد و همه باید باور کنیم که همه کارها باید توسط مردم و تشکل‌های مردم نهاد صورت گیرد.

ستوده با تاکید بر اینکه در ارائه راهکار‌ها توجه به تشکل‌ها نیاز اساسی است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی خروج از تصدی‌گری را جزو اولویت سازمان خود می‌داند و بر همین اساس است که کلیه کارهای تبلیغاتی به شورای هیئت‌های مذهبی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: هم اینک 10 شورا در 9 شهرستان و یک شورای استانی فعالیت‌ها و تحرکات فرهنگی و مذهبی در استان را ساماندهی می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول