اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

قضاوت‌های افراطی درباره جوان ایرانی صحیح نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه قضاوت‌های تند و افراطی درباره جوان ایرانی که گفته می‌شود جوانان ما غرب‌زده شده‌اند، نباید مطرح شود، تاکید کرد:‌ نباید تردید کرد که جوان ما پاک‌گوهر است.

قضاوت‌های افراطی درباره جوان ایرانی صحیح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در آستانه گرامیداشت هفته جوان، اظهار داشت: در حوزه برنامه‌های اوقات فراغت، بار سنگینی بر دوش اداره کل آموزش و پرورش مازندران است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به نسل جوان ما، برخی نگاه‌های افراط و تفریطی وجود دارد، تصریح کرد:‌ این نگاه‌ها را قبول ندارم.

ابراهیمی با بیان اینکه شاخص و مبنای حرکت ما در حوزه برنامه‌های جوانان باید نگاه رهبری باشد، افزود:‌ اگر فرمایشات رهبری را محور قرار دهیم، دورنمای موفقی برای کارها و نسل جوان داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه قضاوت‌های تند و افراطی درباره جوان ایرانی که گفته می‌شود جوانان ما غرب‌زده شده‌اند و سخنان اینچنینی، درست نیست، ادامه داد:‌ نباید تردید کرد که جوان ما پاک گهر است.

وی متذکر شد: ‌در مراسم اعتکاف امثال، جوانانی حضور داشتند که تازه به سن تکلیف رسیده بودند و اصلا توقع این حضور را نداشتیم.

ابراهیمی گفت: این قضاوت‌های تند و افراطی نباید ما را نسبت به مسئولیت خود در جامعه دلسرد کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید احساس تعقل را در جوانان زنده کند، یادآور شد:‌ از اجرای برنامه‌های خسته کننده که توجهی به نیاز جوانان ندارد، باید پرهیز شود.

 

*تورهای مختلط، هیچ سنخیتی با مبانی دینی ما ندارند

ابراهیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت، اخلاق اسلامی را در بین جوانان زنده کند، اظهار داشت:‌ نباید در برنامه‌های اوقات فراغت، لودگی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی دیده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری تورهای مختلط، هیچ سنخیتی با مبانی دینی ما ندارد، تصریح کرد: در این زمینه گزارش‌هایی داریم و حتما از طرف استانداری، جلوی این برنامه‌ها گرفته می‌شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران ادامه داد: دستگاه‌هایی که در این زمینه مکلف به صدور مجوز هستند، باید نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه عواقب این برنامه‌ها با مسئول آن دستگاه مرتبط است، خاطرنشان کرد:‌ مدیر دستگاه باید پاسخگو باشد.

 

*برگزاری مناسبت‌ها و جشن‌ها، کمرنگ است

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود  با ابراز گلایه از شهرداری‌های استان گفت:‌ تنها کاری که در برخی از شهردارای‌ها دیده نمی‌شود، کار فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به امور فرهنگی و اجتماعی  و همچنین مناسبت‌هایی که در پیش داریم، حساس باشند، اضافه کرد:‌ برگزاری مناسبت‌ها و جشن‌ها کمرنگ است.

ابراهیمی اظهار داشت: ‌قریب به مضمون از ائمه روایت داریم که در شادی‌ها باید شاد بود  و درایام سوگواری هم به سوگواری پرداخت.

وی با بیان اینکه خواسته‌ها و انتظارات جوانان می‌تواند باعث ایجاد حرکت عظیم ملی شود، افزود:‌ جوانان باید تشویق به نوآوری و خلاقیت شوند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌ها نسبت به برنامه‌های اوقات فراغت، دغدغه جدی‌تری داشته باشند، گفت:  در برنامه‌های اوقات فراغت، کمیت مهم نبوده و باید به سمت کیفی‌سازی و غنی‌سازی محتوای این برنامه‌ها برویم.

‌وی تصریح کرد:‌ بازدیدهای میدانی از برنامه‌های اوقات فراغت در سطح استان باید شروع شود.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول